Thursday, November 5, 2015

OPERATSIOON "KAKTUS"

Ei andnud minu süda ikka rahu selle kaktuse koha pealt.Googeldasin netis ja sain ka kaks vastust nendelt,kes ise kasvatavad kaktuseid juba pikemat aega.Netist ei leidnud küll midagi tarka..Aitäh,kes te minu murele kaasa mõtlesite.
Üks soovitus siin eelmise postituse all ja teine anonüümne FB sõnumites.Mõtlesin mis ma mõtlesin,aga kohe hommilul hakkasin tegutsema,kuna endal ka huvi.
teine soovitus oli selline-ei tea mis viga. madanemist ei tundu olevat. olen näinud pilte, kus kogu talveks valmistuv taim on lilla. võibolla päike. sademete eest võiks kaitsta. kui kevadel on veel häda, siis pane kõik mis on elus juurduma. isegi ainult osa lülist.pane talle klaasitükk või mõni plastik peale. ära kata teda tihkelt. parem kui õhku saaks.
Taime lähemal vaatlusel oli ainult üks pool lülist lillade laikudega,teine ilus roheline.Eemaldasin 3 lüli.Raputasin lõikekohale puusütt ja panin ka osadele lilladele laikudele sütt.
Ühe lüli prepareerisin kahest kohast,kus oli kõige rohkem lillat ja kõik oli väga ilus.
Nüüd eemaldatud  lüli said veel söega töödeldud ja jätan homseni,et lõikekoht kuivaks ja siis potitan igaks juhuks,kui talvel taim peaks hukkuma.Potid jäävad jahedasse tuppa talvituma.
Kuna kaktus on oma lamasklemisega kuskil poole meetri laiusega siis ehitasin ka talle kuiva katte.Plaanin seda jätta peale kuni korraliku lumekatte tulekuni siis eemaldan.Panen ka pleki peale paari päeva pärast,siis lubati vihma,ehk kuivatab lõikekohti ilma rohkem.Kate saab kõrgem,et õhk läbi käiks.
Ei tea kas toimisin õigesti,aga süda on rahul-vähemalt tegin mida soovitati ja mida ise õigeks pidasin.
Ikka kõik soovitused ja nõuanded on teretulnud.
Jäädvustasin ka selle pildile,ehk läheb vaja,mälu ju lühike!


Eemaldatud lülide teine pool
üks ja seesama lüli erinevalt poolelt
Kasvama jäänud taime lüli teine pool
Kõige lillakama lüli esimene lõikekoht
Teisest küljest lõigatuna
Sellise katte plekiga meisterdasin.Praegu veel eemaldasin pleki pealt.Mõtlesin,et enne vihma panen peale ja hoian kuni püsiva lume saabumiseni või kui lõikekoht hakkab kuivama(kui ikka hakkab)
Sellisena jäi taim 

7 comments:

  1. Sellisest jälgimisest on ikka abi, eriti teistele. Jäin mõtlema, et sul peaks ju neil kaktustel seda kallet ikka jaguma, sademeid pole tulnud ka, et kõdunema peaks hakkama?
    Igatahes hoian pöialt, aga oma kaktusi ma siiski katma ei hakka.

    ReplyDelete
  2. Kallet on jah ja mädaniku tunnuseid ei paista kusagilt,õnneks ka mitte nende lillade laikude alt.Sel aastal ma ikka kindluse mõttes niiskeks ajaks panen sellele ühele pleki peale.Pleki alla jääb ka veel üks kaktus paratamatult.Külmade ja püsiva lumega plaanis katus eemaldada,et lumikate ikka tekiks.Viimati läheb niiskusega muidu nüüd lõikekohtadest mädanik sisse.
    Ise arvan,et on mingitmoodi päikesepõletus ennem,kui mädanik-Igaljuhul hoian kõiki kursis.

    ReplyDelete
  3. muhedikupappa05 November, 2015

    KHei! Elan ka kKtustepidajatele kaasa. Minu kogemus on küll väike, aga ehk abiks ikka.ma olen vaadanud BA kaktusi jatean, et nemad panevad külmade saabudes kaktuste peale mullikile, kohe taimede peale. Kuna meil ei paist külma veel niipea, siis ei peaks väga pabistama, aga vihma kate jäta ikka kuni kevadeni peale. Iial ei tea ju millal jaanuaris või hiljem vihma sadama hakkb. Külma nad ei karda, aga seda vett nad talvel lUsa vihkavad. Aga ma vaatasin neid pilte ja tundsin siirast heameelt,et nad on nii ilusti juba krimpsu tõmmanud, see peabki nii olema, aga meil mõned ei krimpsutagi veel. Sest veekaotus on nendele elutähtis tegevus. Ära väga põe. Meelekindlust!

    ReplyDelete
  4. Aitäh kaasaelamast ja selle viimase kommentaari üle on mul tõsiselt väga hea meel!Ega ma ei põegi!

    ReplyDelete
  5. Nii tore, et selle eksperimendi ette võtsid. Isiklik kogemus on alati rohkem väärt kui loetu, seda enam, et kõik, mis kuskil kirjas ju meie kliima kohta ei käi.
    Mina olen siiski alati igasuguse katmise vastu, sest tuul on parim abimees kuivatamaks igasugust niiskust. Katete all jäävad kõik taimed ummuksisse. Meil on kord olnud kate peal ja ainuke, kes hävis, oligi see kattealune. BA katab ainult kiiskkaktusi (Ecinocereus), meil talvitusid ka need katteta

    ReplyDelete
  6. Meil mere ääres on juba õhk talvel nii niiske, et ma eriti nendesse pealtkatmistesse ei usu. See mullikile jutt on iseenesest huvitav, sest mul mädanesid kõik kaktused peale compressade kevadel ära. Aga see eeldab muidugi hoolsat aednikku, kes hoolega ilma jälgib ja vastavalt vajadusele seda kilet peale paneb ja maha võtab, mina kahjuks nii hoolas ei ole.

    ReplyDelete
  7. Eile avastasin, et minu üks opunthia on ka lilla, aga mitte laiguline, vaid üsna üleni.
    Opereerima ei hakka, vaatame.
    Tegemist on uustulnukaga.

    ReplyDelete