Saturday, July 30, 2016

PÄIKESEKUIVATATUD TOMATID

Kuivatasin sel aastal esimest korda tomateid.Ei tea miks,aga eelmistel aastatel olen neid massiliselt purki
teinud.
MINU MEETOD:
Tegin sõna otseses mõttes PÄIKESEKUIVATATUD TOMATEID.
Nii olen kuivatanud juba aastaid õunu,pirne,ploome ja teinud paaril aastal ka marjakrõpse.Ei kasuta kuivatit vaid väga algelisel tasemel.


Pool ämbrit tomateid lõikusin plaadile,riputasin natuke soola ja pipart ja panin plaatidega aurutamise lõppedes puupliidi raudalele telliskivi peale,et oleks õhus.Hommikul pliidi jahtudes viisin plaadid õue lauspäikese kätte,katteks võrk kärbeste ja sitikate eest.Vahepeal keerasin neid ka ümber.Õhtul tõin tuppa  ja teine päev samamoodi.Täna kolmanda päeva lõunaks olid täiesti kuivad.Oli ka kolm võrratult ilusat päikesepaistelist ilma +30 ringis.
Panin purki ja valasin peale külmpress oliiviõli ja külmkappi.
Poolest ämbrist sai pooleliitrine purgitäis kuivatatud tomateid.
Täna läks uus laar.Kuna täna saunapäev,siis praegu saunalaval kuumas õhus.Kui saunas ära käime ja niiskus leiliruumist välja saab,siis lähevad ööseks uuesti lavale.Homme olenevalt ilmast,kas õue päikese kätte või siis elektriahju +50C peale ja uks natuke lahti.Selle kuumaga lihtsalt puupliiti ei küta.Jahedamate ilmade korral ikka puupliidi soojatele raudadele ööseks ja kui vaja siis päeval veel elektriahju ka.Nii saan 2.5-3 päevaga kuivatada nii puu-kui köögivilja.
Ei mingit liigset energiakulu,kõik olemasolev energia saab kasutatud.Nii toimin ka õunte ja teiste puuviljade kuivatamisega juba aastaid.Tomatid siis esmakordselt,aga edukalt.

28.juulil lõigatud tomatid
29 .juuli seis
29.juuli päevane seis lähemalt
Nii õues lauspäikeses võrgu all kuivasid
Purgis külmpress oliiviõlis 30 juulil

6 comments:

  1. Oh, need võivad head olla. Küll sina jõuad palju.

    ReplyDelete
  2. oi, aitäh üksikasjaliku õpetuse eest. Võtan plaani !
    Ma kuivatan õunu puupliidi praeahjus lahtise uksega, aga tihti juhtub, et unustan ja teen tule pliidi alla ja kui siis hakkab tossu tulema :)

    ReplyDelete
  3. just-just!, gurmee! ahvatled järgi tegema.

    ReplyDelete
  4. Ma olen mitu aastat mõelnud, et peaks tomateid niiviisi tegema, sest me ostame samuti neid palju. Aga ma mõtlen, et kui tomatitele valada peale kuum oliiviõli, äkki seisaksid siis keldris ka.

    ReplyDelete
  5. Olen teinud ja tean, et on imemaitsev. Mul seisid kenasti ka jahedas kapis.

    ReplyDelete