Wednesday, August 10, 2016

KARLA KÜLA LILLERALLI

Olen juba nii mõnelgi eelneval aastal mõelnud Lillerallile,kuid ikka on käimata jäänud.Sel aastal siis võtsin juba varakult plaani.Õnneks vaatasin laupäeva varahommikul veel Lilleralli kodulehte ja selgus tõsiasi,et aiad on avatud 10.00-17.00.Meil oli juba marsruudi osas plaan tehtud ja Lillerallile oli jäänus suht vähe aega.Kiirkorras sai peale Roogoja teised läbi rallitud,sõna otseses mõttes.Tänaseks tean,et sinna lähen ma kindlast veel tagasi ja siis juba ainult Karla küla,kõigi aedade külastusega.Tahaks nautida iga aeda ja kohvikus kohvetada,ning kleidi ja kübaraga  aias lihtsalt seda ilu nautida.Kas see unistus järgmine aasta teoks saab,aga siis ülejärgmine kindlasti. Aega aedadega korralikumaks tutvumiseks jäi mulle väga väheks ja Roogojale ei saanud üldse.
SADEVÄLJA
Alustasime kõige kaugemast-aed suur ja aias väga erinevad istutusalad harmoneerusud palkidest häärberimõõtu majaga.Oli võimas turbaala rododendronitega,mis on eraldi kevadel suur vaatamisväärsus ja ei puudunud ka  müügiplats.Sealt sain ma  õnneks pisikese hortensia "Dharuma"See küll pooljuhuslik õnn,sest mulle toodi küsimise peale aia tagumisest osast väike taim.Kui maksma Janale läksin,siis imestas,kust ma sain?Rääkisin,et müügiplatsi preili tõi,siis selgus,et pole müügiks  vaid oma tarbeks,kuid Jana andis ta mulle sümboolse tasu eest.Loodan,et läheb ilusti kasvama,sest juurekava oli veel imeväike.


ROOSOJA
Roositalu,kus tahaks rahulikult jalutada ja roose imetleda

Roosipõld
TÕNISE PUUKOOL
Sinna jõudsime vahetult enne lõppu.Ahto Ruut oli just lõpetanud loengu ja eks meil jätkus juttu pikemalt.Võlulauakeselt ostsin mägisibula "Othello" ja kivirikest -Saxifraga cotyledon ja Ahto enda hübriidi Saxifraga paniculata hyb..Olgu siis ka nimi ja nii meil laua taga Tõnis vist pakkus,et olgu AHTO.
Võlulauake päeva lõpuks juba päris tühi-päris huvitav mis aardeid ta ka hommikupoole pakkus?
Sai uudistada ka Tõnise keldrimäge,mis võrreldes eelmise aastaga on uuenenud.Kaetud enamasti madalate põõsastega,vahel mõni üksik püsik.Väga dekoratiivne.


Võlulauake päeva lõpuks juba päris tühi

4 comments:

  1. Mina olen nats põhjalikumalt Tõnise üle saanud vaadata, Sadeväljal sadas juba paksu vihma ja see jäi poolikuks, muust rääkimata. Olen ka seda mõtet mõelnud, et tahaks selle lilleralli läbi teha. Kui minema hakkad, kutsu kaasa :)

    ReplyDelete
  2. Muidugi vajab Karla küla tervet päeva, isegi mitut. Liiga palju ühte päeva planeerida on alati kurjast, kuskil ju süveneda ei jõua.
    Aga teine kord küsi ka lähemalt midagi, mul on seda `Othellot` terve ruutmeeter :)

    ReplyDelete
  3. Othello oli lihtsalt hetkeost-nii tahtis minu juurde tulla,Kivila täis ja lausa kuhjaga!Eile istutasin juba karukellad sealt ümber,et kõik sibulikud saaksid maha,Olen laisk ja istutasin kõik kohe kasvukohale,tellitutel olid juba juurekesed all ja panin ka hamsterdused kivilasse.Kohe ei jõua ja ei viitsi potitada.

    ReplyDelete
  4. Väga mõnus päev oli, aitäh, et kaasa kutsusid! :)

    ReplyDelete