Tuesday, October 4, 2016

KIRDE -ITAALIA 2.OSA

26.sept.hommikupoolik möödus rannas viimaseid rannamõnusid nautides ja lõunast algas sõit Garda järve äärde.Sealseks peatuspaigaks sai linnake nimega Peschiera del Garda,kus peatusime ka 3 ööd.
GARDA järv on Itaalia järvedest suurim (370 km2)Lõunaosa asub Lombardia madalikul ja põhjaosa alpides.
Meie peatuspaik asus Lõunas,kus järv oli madalam ja rand ujutav.Järves on 5 saart ja Sirmione poolsaar,mis ulatub lõunast pika kitsusena järve.
PESCHIERA DEL GARDA
tuntud kuurortlinnana Garda järve lõunakaldal,mis on ümbritsetud tihedalt viinamarjaistandustega,sõites jäid need viinamarjaväljad mind lummama.Linna suurim vaatamisväärsus on vanalinn,mida ümbritseb tohutu linnus  mis on ümbritsetud veekanaliga.Samuti on tuntud oma madala rannaga ja puhkajate lemmikkoht.Suur rannahooaeg oli lõppenud ja inimmassid lahkunud,ning oli meeldivalt rahulik ,nii linnas,kui rannas.Järve ääres ilus promenaad itaalia männididega  (Pinus pinea)
Vaade hotellirõdult järvele

Promenaad ääristatuna seedermändidega
Järv,kus kallas oli pidevas vines
Vanalinna ümbritsev Citadell
SIRMIONE-27 sept.
Järves asuv poolsaar mis ulatub kitsa ribana pikalt järve,kus poolsaare tipus asub Sirmione linn mis on kuulus oma imeilusate vaadetega.
Sissepääsu linna ilmestabScaligeride linnus,kus linnusest väljapoole tuleb jätta autod.Kaitsemüürid ulatuvad järve.
Linnas kitsad maalilised tänavad promenaadidega,kuigi nägime ka linnas üksikuid autosid sõitmas(ehk olid erilubadega)
Linnuse tipust avanesid imelised vaated

Linnus
Linnuse kaitsemüürid ulatuvad järve
Vaated linnuse tipust poolsarele
Linnas väikesed "turistilõksud"mis on pilkupüüdvalt kujundatud
Meie Itaaliafännidest pere soetas endale Itaaliavärvides käevõrud.
Teise poole päevast veeisime Gardalandis
GARDALAND
Suurim lõbustustepark Garda järve äärse,kus lapsed lustisid pool päeva täiega ja minagi sain tõelist lapsemeelsust nautida kaunilt kujundatud pargis.Mind kõitis ilus park seal,kuid need suured hirmuäratavad suurte atraktsioonid jätsid külmaks.Kõhe oli isegi alt vaadata neid tohutus kõrguses "surmasõlmi"tegevaid "koletisi"Mina lustisin koos Loorega "meieealiste"omi(lapsed ja vanad ju sarnased)Õhtul veel seal stiilne õhtusöök Merlini lossis,kus kõik sõid "kroonitud peadega"muinasjututegelate nimedega praade.

Minagi sõitsin Loore juhitud rongis läbi muinasjutumaalima,kuidas muidu-ei saa lapsele ju seda rõõmu keelata
Kõik "kroonitud pead"sõid lossis õhtusööki
VERONA-28.sept.
  Teatakse kui Shakespeare´i poolt kuulsaks kirjutatud Romeo ja Julia tegevuspaika.
Linn Alpide jalamil Adige jõe kaldal.On Itaalia üks vanimaid linnu.
Verona on linn,mille tänavaid sillutab roosa marmor.Asub suur amfiteater,kus korraldatakse ooperifestivale.Verona amfiteater"Arena" on Rooma Kolosseumi järel suuruselt teisel kohal.
Verona südameks on linna keskväljak.Piazza Erbe.
Imeilus vanalinn oma kitsaste tänavate ,linnamüüri ja ajalooliste vaatamisväärsustega.Tegime vanalinnas turismitongiga linna tutvustava tiiru ja jalutasime veel pikalt imeilusas vanalinnas.Vaatasima Kolosseumi seestpoolt,külastasime Julia maja koos kuulsa rõduga ja aias seisva Julia pronkskujuga.Einestasime kesklinna restoranis,kus sõime Romeo ja Julia ravioole. Mina nautisin seda linna kohe väga-väga!

Vanalinna väravad

Julia pronkskuju maja hoovis
Kitsad vanalinna tänavad
Vaade linnale Adige jõi taustal
Scagliero sild vanast linna kaitserajatisest
Restoranis lõunaks "Romeo ja Julia" ravioolid
magustoiduks suussulav tiramisu
Lõpetuseks:
Kogu reis oli imeline ja pean tunnistama,et Itaalia hakkab ka minu lemmikuks muutuma,nii oma kliima,kui vaatamisväärsustega.Lõuna-Itaalias käinud veel ei ole,aga tahaks väga. Minu lemmikuks oli seekord Verona,oma Kolosseumi ja vanalinnaga.Midagi kohe lummas mind seal.
Kui nüüd võrrelda kaht järve,siis Como meeldis mulle rohkem kui Garda järv,olles neid mõlemaid oma silmaga näinud.
Muidugi pean tänama järjekordselt tütart selle ilusa reisi eest.

1. Ei saa salata, Itaalia ikka tõesti on ilus ja hea on lugeda, et lustisid täiega :)

2. Itaalia on imekaunis ja mulle hakkab tunduma, et ma olen seal liiga vähe käinud. Aitähh kauniste piltide ja muljete eest.

3. Oo jaa, Lõuna-Itaalia on ka imelisest imelisem. Ma võrrelda ei tea, kuna pole põhjapool käinud. Aga seda võin küll öelda, et Sinu piltidel olevad kitsad tänavad on ikka megalaiad sealsetega võrrldes :D
    Aitäh jagamast toredaid muljeid kaunitest kohtadest!