Friday, June 28, 2013

VEEL IIRISTEST

Täna avastasin,et iiris FIREBEARD hakkab uuesti õitsema.Uurisin netist,et ei tohiks olla rebloomer.Ju siis selle aasta eripära.Natuke ka mures,sest noor taim ja juba õitses kahe õievarrega,nüüd kolmas.Õitseb ennast "surnuks"!
Mädanikust olen jõudnud võitu saada ja kahjuks enamus väiksesed risoomijuppe,mis kevadel veel elulootust näitasid on lõplikult hävinud.Eks püüdsid veel viimast jõudu kokku võtta. Hukkunute arv kasvab. Eks järgmisel kevadel saab täieliku selguse hukkunutest.Väga "must"aasta!Kurb. Kaks vanemat ja eelmisel aastal hästi õitsenud iirist HELLO DARKNESS ja STARSHIP ENTERPRISE potitasin,sest mädanikust olid alles vaid imeväikesed risoomitükid.Ehk õnnastuvad sordid veel säilitada.
Aga ega sellest ei saa veel tujul lasta langeda,kuigi kahju.Nii ma siis eile vihma ajal kollasin netis ja nagu iseenesest korjus ostukorvi uued sordid.Jäid vist küll natuke hiljapeale,aga loodan,et Cayeyx saadab kiiresti ära.Eelmisest aastast  juba kripeldasid mõned sordid seal kodulehel ja eile tellisin ära.
FIREBEARDI õis punnitab - peaaegu varretu

1 comment:

  1. Mõned sordid teevad vahetevahel niimoodi, selle lehviku mahamurdmisest oleks niipalju kasu, et risoom jõuaks kasvatada need pisikesed külgmised sügiseks elujõuliseks.
    Saada mulle hukkunute nimekiri meilile, äkki saan aidata. Mul on olnud palju tegemist, polegi veel iiriste puhastamiseni jõudnud ega tea täpselt, kuipalju kuskil uusi risoome tekkimas on, aga ilma nad ka pole.
    Olen ka mitu korda vaadanud neid lehti, aga teen sel aastal südame kõvaks, hakkan üldse vaatama, kuipalju ma veel mahutada suudan.

    ReplyDelete