Sunday, October 26, 2014

AED VÄIKESE KÜLMAPERIOODI JÄRGSELT

Mulle tuli see väikene külmaperiood ootamatult.Ei uskunud,et nii külma teeb.Ise olin Tallinnas last hoidmas,roosid jäid muldamata  - häbi-häbi mulle!Tavaliselt olen hoolsam olnud.
Pea nädalane külmaperiood 22-26 okt.ei ole üllatav,aga see reedehommikune -9,3C oli kurjast.Kohe mitte ei uskunud,et nii palju tuleb.
Täna hommikul näitas termomeeter veel -0,6C ja õhtuks on miinuskraadid juba minevik.Hakkab sadama,seda lubab ilmajaam ja ka rong,kui  minu vihmakuulutaja.Elame raudteest 3-4 km kaugusel ja tavaliselt ei kuule meile rongi mürinat,aga päev-paar enne vihma on selline tunne,et rong sõidab aiast läbi -nii valjult kuulda ja see ei peta kuidagi!
Eilse ja tänase päevaga jõudsin püsikutel lehed ära lõigata ja riisuda.Viinamarjad tagasi lõigatud ja maha painutatud,kuid veel muldamata.Rooside muldamisest ei tulnud midagi välja,muld külmunud!Läheb soojaks,jõuab veel,aga see on mul küll hinge peal,et jäid muldamata.
Osadel õunapuudel veel lehed puus ja riisumist jätkub.Loodan ikka nädala lõpuks välitööd lõpetada.
Puishortensiad lõikasin tagasi,aga mida teete aedhortensiatega?Sel aastal mul neid rohkem.Tavaliselt olen oma vanemaid sorte lõiganud varakevadel,aga naabrinaine käis Tartu Rahvaülikooli õppepäeval,kus lõigati ka aedhortensiad sügisel tagasi ja palju.Mida te sellest arvate?Mina lõikasin siiani varakevadel õitsenud õisikud tagasi ja ka väiksemad viletsamad oksad välja,kuid mitte nii madalalt kui puishortensiaid.
Hea nõu on teretulnud.
Õhtuni püsis maa veel külmununa ja tiigijää äärest kandis mind!
Viinasmarjad enne lõikust
Viinamarjad peale lõikust ja mahapainutamist
Siberikad enne lõikust
Peale lõikust ja lehetuustiga
Olen lehed kergelt sõlme tõmmanud ja juurekaelale niiskuse kaitseks pannud

Tiigijää oli äärest päris tugev,kandis mind peal,0,5 m kaugusel madalamas kohas.Kaugemale ei julgenud jää tugevust katsetama minna
Mutid on iiristesse jõudnud
Hortensiad
Osad puud veel lehes!
Muldamata roosid -häbi mulle!
Külmast hoolimata õitseb!
Kanarbik oma ilus.

3 comments:

  1. Mina otsustasin oma roose sel aastal mitte mullata, sest kaks suve järjest sai peenardesse metsikult mulda juurde veetud ja praeguseks peaksid kõik pookekohad ikka pidevalt sügavalt mullas olema. Aedhortensiaid olen ma ikka kevadel lõiganud, selle ligase ja tatise ilmaga ei taha ma aias küll mitte midagi teha.

    ReplyDelete
  2. Sul on nii eeskujulik aiapidamine! Ja siis veel mittemillegi pärast piinlik. Ei usu, et ka 10-kraadine külm kuidagi su roose kahjustada võinuks. Pildilt näha, et tugev kordusõitsemine oli.

    ReplyDelete
  3. See paar päevakest ei teinud roosidele küll mitte midagi. Praeguste soojakraadidega on mu meelest sellega veel aega küll
    Aedhortensiad lõikan ma alati kevadel, siis saab ka talvekahjustused (murdunud vms oksad) korraga välja lõigata. Aedhortensia õitseb ju sama aasta võrselt, sügisene lõikus midagi paremaks ei tee.

    ReplyDelete