Wednesday, April 10, 2019

LUMEROOSID AIAS

Tänasesse päeva kohe väga sobilikud õitsejad-roosid lumes ja lörtsis!
Küll nad mulle meeldivad,kevadised väga armsad õitsejad.
Eile ja täna lörtsisadu ja päevane temperatuur üle +3C ei tõuse ja õhk jäiselt jahe.Varahommikul oli maa kergelt valge,kuid vähene vihma ja lörtsisadu sulatas ka selle.
Lumeroose on mul pikka aega olnud 2 vana sorti-must lumeroos((Helleborus niger)
 ja purpurlumeroos(Helleborus purpurascens)
Purpurlumeroos on paljunenud häsit ja õitseb rikkalikult igal aastal,siis must lumeroos kiratseb,vaatamata et olen teda poputanud,kuid mõne õiega ikka rõõmustab.Arvan,et pole talle sobivat kohta leidnud.Paar aastat tagasi muretsesin kaks uuemat sorti ja istutasin nad hortensiapeenrasse ja minu suureks üllatuseks neile seal meeldib,õitsevad ja teevad isekülvi.Nüüd istutasin sinna ka musta lumeroosi tite,ehk edeneb seal paremini.Kõik lumeroosid saavad kevadel tüki kriiti omale mulda.
Plaanis paar uut sorti juurde muretseda ja vaadata millise õiega seemikud tulevad.

1.Helleborus Double Ellen White-tellitud Aiamaailmast mõned aastad tagasi.Õitseb rikkalikult kuid õied on kahtlaselt rohekad(pildil värv õige),kuid südamikus rohekas ala,mis peaks olema sordile iseloomulik.Nüüd ei teagi kas on õige sort või on midagi valesti,aga ilus ta on.Viimati liiga varjus ja õied selleks rohekad,peaksid olema puhasvalged.Mida arvate?Puhmiku all ka paar isekülvitette paistmas.
Aitäh Karin,õige nime eest.Tegemist on Helleborus  Double Ellen Greeniga
Helleborus "Double Yellow` 


Helleborus "Double Yellow` 

2.Helleborus D.Ellen Picotee-ostetud samuti Aiamaailmast koos valgega ja õitseb rikkalikult.Sel aastal tegin ka talikülvi seemnetest ja idanesid juba märtsis kasvuhoones ja tänaseks on juba ilusad taimed sirgunud.
Hetkel õis veel päris lahti ei ole,aga kohe-kohe täiesti avanemas.


Õis lähemalt 28.04.2017a.
3.Purpurlumeroos(Helleborus purpurascens)



4.Must lumeroos((Helleborus niger)


Tagasihoidlik õitsemine ja taim väike oma vanuse kohta
Selle aasta D.Ellen Picotee seemikud kasvuhoones juba üllatavalt suured




5 comments:

  1. Lumeroosid on tõesti toredad. Minu sordid (3) on nii varjus, et alles hakkavad ärkama. Aga muidu kasvavad hästi ja tittesid tuleb nagu putru :) Must lumeroos edeneb iseenesest hästi, pole mingit erilist kohavalikut. Ju lihtsalt trehvas või on kõva kloon. Ootan ka põnevusega mis seemikutest tulema hakkab

    ReplyDelete
  2. Mul on nad ka kõik tublisti isekülvi andnud. Seemikud on nüüd kaheaastased, vaevalt ma õisi veel näha saan, ilmselt tuleb oodata. Hea, et mulle kriiti meelde tuletasid. Purpurlumeroos meeldib mulle väga, igal aastal õitseb rikkalikult ja uhkelt ja tundub lollikindel olevat :) sorte ei oska kommenteerida ehk on algus roheline ja lõpp valge?

    ReplyDelete
  3. ahjaa, osa seemikuid jätsin lihtsalt peenrasse ja nad said seal ka hästi hakkama

    ReplyDelete
  4. nii toredad! Tänud sulle Anne on mul ka üks lumeroos aias! Mitmed enne on välja läinud... :)

    ReplyDelete
  5. Mulle ka on lumeroosid sümpaatsed. Mõned sordid on istutatud metsapeenrasse ja mulle tundub, et seal nad ei edene eriti. Puude juurekonkurents on suur ja nii nad pole seal kuigivõrd edenenud. Mõtlen nad parematesse tingimustesse ümber asustada.
    Ja mul on puudu purpur-lumeroos. Ma ei tea, kuidas ta mu teele pole sattunud! See viga tuleks kiirelt parandada!

    ReplyDelete