Sunday, October 28, 2012

AASTA PIKIM PÄEV

Tänane ööpäev siis 25 tundi!
Eks tööinimesele need järgnevad õhtud kaovad lausa käest.Valget aega ei jäägi,siis kõik väljas tegemata toimetused tuleb nädalavahetusele lükata.
Täna on lumi korralikult kokku vajunud ja kohati paistab paljast maad.Seda on täna öösel mul kitsed korralikult ära kasutanud.Seda,et nad söövad valimatult kõike mis kasvab on mul ammugi selge,aga et nii varakult juba lillede kallal  -see  küll üllatas. Mul koristamata põllullapil veel kapsakontsikud maas,seda ei ole puututud,aga maasikalehed kõik mis lume alt väljas - söödud. Söödud ka helmikpöörise-,astilbelehed-õitsenud õied. Iirise- ja päevaliiliadlehed vist ei maitse eriti,nendest lihtsalt läbi jalutatud.
Kas kõikjal on kitsed nii nahaalseks läinud või ainult meiekandis.Metsas ju süüa veel on.
Nii,et meil on oktoober  viimane aeg katmiseks, kui ei taha kitsede rüüste osaks langeda. Enne lund juba olid peedilehtede kallal,siis olid lilled küll puutumata.
Paharetid!
Nüüd lähen veel välja ja katan kuuseokstega allesjäänud taimed ja iiristealale tõmban turvalindi ümber!Sellega olen hilinenud..Nad sõkuvad iirised oma sõrgadega ära,otsides maitsvamaid palasid-ohhh olen ma küll nendega hädas!!Kõike ei jõua ju taratada.
Maasikapeenar
Kapsakontsikutest mööda käidud,kuid puutumata-võiksid ju kapsast süüa.
Astilbedel kõik õitsenud õied söödud,nagu aiakääridega lõigatud
Helmikpööris nudiks pöetud
Lumi lausa jälgedest kirju

7 comments:

  1. sel aastal on üldse kõik kummaline. Meie kandis pole aastaid olnud hunte näha. Eile tulid ema ja minu vend emakodust ja kaks hunti jooksid mööda taluteed neile vastu. Julgelt kohe!

    Mina sõitsin päise päeva ajal ühele olevusele otsa.

    Ilves käib maja lähedal uudistamas.

    Kitsed käisid muidu naaber taluniku (rendi)põllul, kuid peale teisipäevast mürgitamist, pole neid näinud. Aeda pole peale parajalt nahhaalse varese ja tohutu tohase-varblase parve õnneks kurja peale rohkem metsaelanike veel tulnud.

    Ja lund on teil ikka palju meiega võrreldes.

    ReplyDelete
  2. No näed, polegi vaja püsikuvarsi ära lõigata, tehakse see töö Sinu eest ära :). Aga eks kitsed teevad palju pätti küll. Meil oli neid vanasti palju, aga viimased lumised talved on puhta töö teinud.

    ReplyDelete
  3. Meil kahjuks lumi veel kokku vajunud pole, saaks ometi puud kergemalt hingata.

    Kitsed pole meil samuti veel külas käinud, ju on nad ajapikku selgeks saanud, et see, mis neid huvitab, on kindlalt kaitstud. Aga mõned korrad on nad küll päris kaugele aeda sisse eksinud ja siis on ka pahandust üksjagu olnud, sest nad ei oska tagasi minna, kui tihedad hekid ette tulevad. Rabelevad ringi kui püünises ja tallavad kõik segi. Mingi väiksema looma jäljed oli küll lumel, asjatundja ma pole, ei tea, oli see nirk või keegi temataoline, aga tiirutanud oli ta korralikult

    ReplyDelete
  4. Ehk maitsesid neile seemned?
    Muidugi on jama, kui selline kari läbi kappab. kas nad söövad igal talvehakul su maasikalehed ära?

    ReplyDelete
  5. Mitte igal, on ennem ka söödud,aga vähestel metsa pool.Nüüd julmat ja midagi-kedagi kartmata.Ka maja ees rooside vahel jäljed-ju on lootnud ka sealt midagi head-paremat saada.
    Ju roosid torkavad-on aru saadud ja lahkutud uutele jahimaadele.
    Järjest nahaalsemateks lähevad,trepi ees ka jäljed!

    ReplyDelete
  6. Eks need loomad on ikka igalpool vaikselt julgemaks läinud. Vanasti ei olnud nii palju võimalust, sest igas talus oli ju valvur kes siis kohe "peale lendas". Aga nüüd ju enamus valvureid elab majas. Aga ega enam ei julgegi koera metsas elades välja jätta, hundid võivad maha murda.
    Meil ka seal Pärnal käivad kitsed aegajalt külas. Aga peale viimast jahti, mis seal oktoobris oli, polnud uusi jälgi. Eks verelõhn levib veel seal kandis. Seda nad ikkagi kardavad.
    Me seal rodode pärast eriti palju see aasta pabistama ei pea, enamus heitlehelisi on väikesed ja ka põevad ning õiepungi eriti polnud. Paari põõsast peab kaitsma.
    Aga mändide pärast on küll mure, nendel tõmban kindlasti võrgu ümber ja harilikud männid mökerdan pastaga kokku. kui ikka latv ära süüakse on paljudeks aastateks kasv kinni kui üldse ilma pole.

    ReplyDelete
  7. Sain ma ka nüüd õppetunni- Ära hõiska enne õhtat ja täna siis sai lugeda meie lugu rododest. Aga meil seal vahtra salu peenras ka helmikpöörised ja astilbed. Kas peaks ka nüüd äkki muret tundma. Ma olen samas mõelnud, et ma ei tahaks ka elu ilma nende kitsedeta. Ma just olengi rohkem mõtisklenud, et tahaks rohkem elu sinna Pärnale ja kavatsen kevadel pesakaste üles panna. Eks mul aega talvel neid meisterdada.

    ReplyDelete