Thursday, December 4, 2014

SÜGAVKÜLMAFÄNN


Peale lillede on minu aias ka rangelt kohustuslik aedvili - nii juur-kui puuvili.
Püüan kasvatada enamus juurikaid ikka ise ja nagu praegu moes,siis "ÖKOLT".Lihtsalt ilma kuntstväetiste ja mürkideta.Enamus sitikate-satikate tõttu katteloori all.Nii olen toiminud terve oma teadliku elu,see lihtsalt eluviis! Kasvatan kolme pere talvevaru oma väikesel juurviljaosal.
Enamuses saagist paigutan keldrisse.Märtsini seisab juurvili ideaalselt,aga siis hakkab närtsima.Juba koristades sorteerin väiksemad juurviljad eraldi ja järjest ruumi tekkides paigutan sügavkülma.Suuremad juurviljad olen pannud suuremasse prügikotti koos liivaga,kotti teen väikesed õhuaugud ja kotisuu osaliselt pealt lahti.Nii seisab minu keldris juurvili kõige paremini.
Väiksemad juurviljad riivin ja panen sügavkülma,kui juba järjest ruumi tekib.Marju ju järjest sööme.Siis on hea sügavkülmast võtta.
Loomulikult teen ka purki igasugu salateid ja kompotte,mahlu,moose.
Nüüdseks on minu sügavkülma tekkinud natuke ruumi ja täna riivisin sinna väiksemad porgandid ja punapeedid.Osad ka tükeldan.Nii toimin juba aastaid.
Nii sai täna sügavkülma riivitud ämbritäis punapeeti ja kaks ämbrit porgandit.
Need sulguriga kotid on suurepärased,panen  1L ja 0,5L kottidesse.

Siin boršisupisegu 1/2 porgadit,teine punapeeti


Sügavkülm jälle triiki täis!


4 comments:

  1. Äge! Minu köögiviljapeenrad asuvad Prismas :(

    ReplyDelete
  2. Ma olen ka sügavkülmafänn, enamasti on see nii triiki täis, et ma ei leia midagi üles, nii marju, juurvilja, seeni kui näiteks kuumutamata toorõunamahla :)

    ReplyDelete
  3. sügavkülmik on väga kasulik mööblitükk tõesti, juba mitu aega juurdlem, et kuhu veel üks, selline riiulitega ja tavakülmiku nägu elamises küll mahuks :) siis ei peaks nii hullusti kaevama, et alumisi asju kätte saada ja nüüd ma ostsin endale toidukuivataja ka, saab veel rohkem varuda :D

    ReplyDelete
  4. Sügavkülmik on majapidamises täiesti asendamatu. Meie oma on ka triiki täis, ta on meil väga vana ja vajab väljavahetamist. Seekord otsustan kindlasti riiulite variandi kasuks, sest kirstust ei leia ma mitte midagi kätte. Algul võib ju kenasti sortimendi virnade viisi laduda, aga kasutama hakates vajuvad kõik pakid segamini.

    ReplyDelete