Saturday, November 21, 2015

AIAUUDISED

Natuke ka novembrilõpu aiauudiseid.
                                                                                            
Koos potiga mulda talvituma
Ilm püsib siiani plusskraadides nii päeval,kui öösel.Täna päikesepaisteline ja päeval +3.1C Aiatööd said lõpetatud eelmise nädala lõpus,kus said veel viimased lehed kokku riisutud.Täna panin veel pistikupotid maasse talveks ja sellega on aiahooaeg lõppenud.
Lehes on veel ainsana Hydrangea quercifolia-liik,kes lõõskab oma punaste lehtedega endiselt.
Tänasesse päeva jagub ka veel mõningaid õisi.Kestab kaunis sügis,kuid näitab juba kergelt esimesi jahenemise märke.Tundub,et esimene lumi ei ole enam kaugel.
Ka alpikannid õitsevad täiega ja vanemad ajavad järjest uusi õienuppe.Sügisel Võhmast ostetud uus naapoli alpikann koos potiga maas ootamas kevadel uude laiendusse istutamast.Kui need alpikannid ikka samamoodi edasi õitsevad ja ka ilusti talvituvad rõõmustavad silma nii kevadel,kui sügusel.Olen neist kohe väga vaimustuses ja kindlasti saab neid veel minu aias olema.



Kaks talve vana m minu esimene naapoli alpikann järjest uute õienuppudega
Kõrval teine valgeõieline oma järgmist õit avamas
Ikka õisi
See ala peab laienema-ilus igal aastaajal!
Pistikupotid mulda talvituma

7 comments:

  1. Alpikannid on tõesti toredad, ka lehtede poolest. Eks aeg näitab kuidas neil minema hakkab. Minul siiani vaid naapollased. Ja see on nii tore, et novembri nii hilja veel õitsejaid on. Päike ka veel peale seda pikka vihmaperioodi, no mis võiks veel parem olla :)

    ReplyDelete
  2. Mereäärses niiskes talves kahjuks mädanesid kõik alpikannid ära ja kuna mul pole neile paremaid tingimusi pakkuda, siis rohkem ei katseta ka. Imetlen teiste aedades.
    Minu quercifolia on samuti täies lehes, aga endiselt roheline.

    ReplyDelete
  3. Alpikannid on toredad nii sügisel, talvel kui kevadel. Naapoli alpikannil on suvel puhkeperiood, mil lehed kaovad. Sel ajal soovivad nad võimalikult kuivas olla. Parim võimalus ongi kasvatada neid otse varjupakkuva puu võra all ehk teiste sõnadega kohas, kus vähesed taimed end hästi tunnevad. Euroopa alpikanni lehed peaksid läbi suve rohelised olema, kuid seda liiki ei ole mul seni õnnestunud endale hankida.

    ReplyDelete
  4. Mis rodoga on tegu? On see ikka rodo, kel lilla õienupp või panin bambusesse?

    ReplyDelete
  5. Tii,mina sel aastal tellisin Euroopa alpikanni,väga armsad väikesed õied olid.Ostes oli küll täiesti lehetu,aga eks näeb kuidas ta püsikasvukohas käitub.Kirjanduse järgi peaks olema neist kõige talvekindlam.Seda näitab aeg.Ja kas mitte Sina ei tellinud mulle teda sarastro-staudenist ja väimees käis veel taimedel kevadel järel.
    Futu,see on dauuria rododendroni liik ja ta õitseb mul kaks korda aastas-nii kevadel,kui sügisel,aga mitte väga rikkalikult Kevadel õitseb koos dauuria sortidega(P.J.M. ELITE,P.J.M.REGA ja P:J MEZITT APRIL SNOW)väga varakult ja ühed minu lemmikud.Sordid on siiani õitsenud ainult varakevadel.

    ReplyDelete
  6. Kavatsesin küll tellida ka euroopa alpikanni, kuid kuna taimede arv oli piiripealne ühe saadetise jaoks, siis lubasin enda oma välja jätta nimekirjast, kuna muid taimi tahtsin rohkem ja arvasin et mul on juba. Olen ostnud siit poepakist ja veel kuskilt tellinud, kuid euroopa asemel olen saanud kliikia alpikannid. Kevadel ma veel ei teadnud paari viimase kohta, aga õis näitas, et pole euroopa oma. Need mõnevõrra külmaõrnemad. Üks põõsas juba varasemast - viimased talved on ju soojad olnud.

    ReplyDelete
  7. Minul mädanesid ka möödunud aastal alpkannid ära, aga ma ikka proovin veel, sest ma ise tegin eelmisel sügisel vea ja panin neile atru peale, mille küll varsti ära võtsin, aga ju oli juba hilja. Aga nad mulle niiiiiii meeldivad!

    ReplyDelete