Tuesday, January 24, 2017

24.JAANUAR KIVILAS

Kui paar päeva tagasi oli terve kivila veel ühtlaselt kaetud jäise lumekirmega,siis peale eilset vihma-lörtsisadu on nii mõnigi taim nähtavale tulnud.
Kivila on üks põnev koht ikka aasta läbi!Uudistan neid esimesi lumest piilujaid nagu laps lelupoes.Ega muid taimi pole ju sel ajal eriti huvitav jälgida,välja arvatud alpikannid.
Minu üllatuseks on nii mõnigi kivirik kohe varsti valmis õit näitama.Enamus taimi ikka veel jäise kihi all peidus.
Väike ülevaade jaanuarilõpu kivilast.Tahaks seda kivila elu-olu sel aastal kajastada nii  talv-kevad-suvi- sügis,sest seal on alati midagi huvitavat.
Alustuseks siis talviselt.
1.Igihaljas kevadik"Napoleon"-sügisel Kristiinest ostetud

2.Kivirikud-Saxifraga 'Haagi" on juba vägagi kevadine,enamusel sildid veel välja sulamata




Saxifraga cotyledon-püramiidkivirik
3.Penstemon davidsonii-minu pisike on ka siiani ilus

4.Ümaralehine kivikress ka piilub lumest

5.Veel piilujaid



10 comments:

  1. Minul läks see Napoleon teisel talvel välja, aga nii hirmsasti meeldis mulle.

    ReplyDelete
  2. Jah, kivirikel on õiepungad tõesti juba keset talve hakkama pandud.:)

    ReplyDelete
  3. Ilmad on ju nagu märtsis, minul on ülased välja ilmunud ja vot seda ma näen nüüd küll esmakordselt ja see ei meeldi mulle põrmugi :( Aga võib ju ka selguda, et on nemadki vapramast vapramad ja see kõik ei tähenda midagi :) Kivilas on jah aastaringne elu käimas, sestap ilma nagu ei saa kuiagi :D

    ReplyDelete
  4. :) kivila on aednikule lohutuseks. Kui mujal on veel pori ja mudru, siis kivilas on elu. Nagu Futu ütleks: ei ole elu ilma kivilata, ei ole :)

    Hoian järge

    ReplyDelete
    Replies
    1. Futu ütlus on ülekõige,aga minul isiklikult asi nii hull ka ei ole.Kivila on minu jaoks uus algus ja väga põnev.Eriti südamelähedased on mul just saxifragad.Tahan nende elu-olust rohkem teada ja loomulikult neid rohkem oma kivilasse.

      Delete
  5. Väga armsalt piiluvad lumest. Ei tea, mitu korda veel enne päris kevadet.

    ReplyDelete
  6. Väga armsalt piiluvad lumest. Ei tea, mitu korda veel enne päris kevadet.

    ReplyDelete
  7. Mul oli vulkaanitagune juba eelmisel nädalal lumevaba, aga ma lähemalt ei uurinud, äkki on tõesti nuppe ka. Kust te selle pori võtate, sellest ma aru ei saa, meil on kõik kenasti roheline.

    ReplyDelete
  8. Toreda ja kindlasti on neist palju rõõmu! ;)

    ReplyDelete
  9. Põnev on neid piilujaid piiluda!

    ReplyDelete