Tuesday, July 6, 2021

LAULASMAA JA NAISSAARE

3-4 juuli väike reis Põhja Eestisse koduvalla rahvaga.Eestimaa on ilus ja ikka leidub avastamata kohti ning meeldiva seltskonnaga alustasime reisi laupäeva hommikul.Ilm päikeseline ja ehk liigagi kuum, aga vahelduseks ka natuke tuult.Esimene jalasirutus peatus oli Raplas,vaatasime kiirelt üle uue keskväljaku ja tegime kiire tiiru kahe torniga Rapla kirikus.

Edasi kiiresti suund Kõltsu mõisa suunas,kuna olime juba natuke ajagraafikust maas ja mõisa perenaine Pille Lukin-Kangur juba ootas meid. Nii mitmeski kohas öeldi,et oleme esimene suurem grupp peale koroonat.

Kõltsu mõis-Wellenhof on üks väiksemaid mõisaid.Väga ilusa šveitsipärase puitarhitektuuriga hoone.Paruniproua Benedicte suvitas 19.saj.mõisas ja tema soovide järgi ehitati väga armas väike mõisahoone koos imelise aiaga.Mõisahoones asus Nõukogude ajal Klooga pioneerilaager.2010 aastal avati renoveeritud mõis uuesti.Praegu toimuvad seal kultuuriüritused ja renditakse ka erapidudeks välja.Aias kaks pronkskuju-viiuldaja ja basseini ääres saksofonist,skulptuuride autorid on Simson Seakülast ja Paul Mänd.

Eestvaade mõisale

Vaade aist

Viiulita viiuldaja

Arvo Pärdi Keskus
Laulasmaa mändide all ainulaadse arhitektuuriga hoone.Giid tutvustas Pärdi keerukat heliloominguteed  ja vaatasime 20 minutilist filmi temast.Põhiliselt on loonud klassikalist ja vaimulikku muusikat.Käisime ka maja keskel asuvas kabelis ja maja kõrval asuvas tornis,kus avanesid imelised vaated Laulasmaale

Tornist hea vaade kabelile maja keskel

Giid kabelit tutvustamas

Keila - Joa Loss-Ilus renoveeritud lossikompleks,mis giidi jutu järgi järjest uueneb imeilusa kose vahetus läheduses.Hästi jutuka ja põhjaliku giidiga paaritunnine ringkäik nii mõisa ümber,kui kõigis ruumides.Kuulasime ajalugu ja saime põhjaliku ülevaate kõigist lossielanikest ja ajaloost.
Viimane lossi omanik oli vürst Grigori Petrovitš Volkontski,kelle järeltulija on Peeter Volkontski.Temale on ka tasuta alaline õigus ööbida oma järeltulijate hotellis,olevat tagasihoidlik ja 2 korral seda privileegi kasutanud.

Ööbimine Laulasmaa Spa Hotellis.Kes soovis sai mõnuleda spaas või jalutada rannas.Mina nautisin peale õhtusööki imelisi rannavaateid ja päikeseloojangut.Vesi oli ujumiseks liiga külm.

Järgmise päeva hommikul peale hommikusööki hotellis alustasime sõitu Tallinna suunas,et jõuda Piritalt väljuvale laevale Monica,et sõita Naissaarele.

Naissaar-saksa keeles Nargen.Suuruselt Eesti viies saar.Seal ei ole elektrit,kõik toodavad ise vajamineva elektri.
Tõnu Kaljuste korraldab seal Nargenfestivali.Sõitsime ka sealt mööda.

Kastiautos toimus saart tutvustav tiir mööda kohalike metsateid-väga nostalgiline safari!

Tutvusime militaarpärandiga ja giid tutvustas rannakaitsepatareid ja vaatasime seal asuvat maalinäitust.Käisime tuletorni juures ja saare teises otsas olevas imearmsas väikeses puidust kirikus.Enne kirikusse minekut sai oma kella kontrollida päikesekella juures,mis näitas täpset aega.
Jalutasime rannas ja vaatasime rannast kaugustes paistvat Tallinna vaadet,

Õhtul kella 17.00 laevale,et sõita mandrile ja edasi veel 3 tundi sõitu koju,saatmas ikka päike.

Aitäh korraldajatele ilusa Eestimaise reisi eest!

1. Kiitus teie valla tegijatele. Väga ülevaatlik ja arusaadav , kergesti loetav reisikiri. Aitäh!

2. Tänud jagamast!
    Imestan, et Laulasmaa vesi külm? Paar päeva varem oli küll väga soe. Sealsamas rannas.