Tuesday, November 1, 2022

KAKTUSED TALVEKS VALMISTUMAS

 Sügisene kaktuste seis ka sellel aastal vaja ajaloo jaoks jäädvustada.

Talvekatte all olevas kaktused hakkavad alles nüüd tasapisi lamanduma.Kartsin juba,miks nii hilja sel aastal.Eelmine aasta algas varemalt,selleks ongi hea jälgida.See sügis siis pikem,täna hommik veel väga udune,mis peaks veel vähemalt paarinädalast soojaperiood tähendama.







siin katte all nad pikutavad


Oktoobris said ka enamus kaktuse tittesid ja potitatud lülisid külma kõrvalhoonesse sisse viidud,mõningad jäid veel välja ja jäävadki.Kuna lülisid oli selkorral üsna palju maha kukkunud siis potitasin ja jätan nad õue talvituma.Uued sordid,mis lülide vahetuse korras sain,tõin eile pottidega kõrvalhoonesse et talvitumine kindlam oleks.Loodan,et ikka jõudsid juurduda.See viimane vahetus oli küll hetkeemotsioon,sest ei saanud nii imelistest okkatüüpidest loobuda.Nüüd olen probleemi ees kuhu kevadel istutada,loodan ikka teiste heale  talvitumiseni.Tegemist on Opuntia 'hübriid 'Rom''seemikutega,9 täiesti erineva okkaga seemikut,kuidas sellisest pakkumisest loobuda-mina igatahes ei suutnud!Sain nad vastutasuks Uhlingust tellitud sortide lülide saatmise eest.Põnevusega ootan ka õisi,kas erinevad,sest vabatolmlemise seemikud.Üldiselt mulle seemikud meeldivad ja endal on kivilas 2 Opuntia 'hübriid 'Rom''seemikut veel lisaks.Lisaks veel teisi seemikuid.

kiri näitab-RomVTS 9 jne. et siis 'Rom'i vabatolmlemise seemik nr 9 

Siin erilisemad okkad 



Sel aastal olen tagasihoidlik ja seemneid ei telli,niigi kollektsioon juba suureks läinud ja osad taimed vaja kevadel pottidest õue istutada.Ega ma laiendusest ei pääse kevadel,mõtted juba tasapisi tulevad.

Siin kõrvalhoones talvitumas ja kevadet ootamas,et maha istutada.



siin Echinocerus reichenbachii koos 2 õienupuga,mis ei jõudnud avaneda


2 comments:

  1. On sul vast palju neid okkalisi, mul õnnestus ka üks elus hoida. Õnneks mul pole ka rohkemale head kohta.

    ReplyDelete
  2. Võimas kollektsioon. Väga põnev oleks ajapikka toredamatest sortidest ülevaadet saada. Millised õied, millised kombed jne

    ReplyDelete