Sunday, July 21, 2024

RING ÜMBER ISLANDI - 2.OSA

AKUREYRI

Linn Islandi põhjaosas,väike armas vanalinn fjordi kaldal.Suuruselt Islandi 4 linn.

Hotell "Akureyri" asus kohe fjordi kaldal vanalinnas.Kohvrid-kotid paigutatud hotelli siis läksime vanalinnaga tutvust tegema ja hiljem veel tiir  kohalikku botaanikaaeda.

Ööbisime siin kaks ööd. ilm ilus,selge,näitas päikest,temp.+17C +19C

BOTAANIKAAED-Euroopa kõige põhjapoolseim

Linna keskel asuv bot.aed,kaua avatud ja tasuta.Õitsesid leviisiad,mida oli seal tohutult ja rododendronid,natuke muud ka. Pojengid-roosid alles nuppus.Purskaevud,kohvik -linnaelanike mõnus puhkepaik.

Peale hommikusööki järgmisel päeval suundume ringsõidule põhjaranniku kuulsamate vaatamisväärsuste juurde.Eyjafjörduri idarannikult imeline vaade Akureyri linnale

Teel Husaviki

HUSAVIK-kutsutakse ka Euroopa vaalavaatluspealinnaks.Asub sügaval fjordide vahel.2000 elanikuga linnake.Siit saab alguse meie vaalavaatlus reid.Islandil võib kohata 18 vaalaliiki,tuntum neist küürvaal

Meil õnnestus näha küürvaalasid ,isegi ema koos pojaga ja nägime ka sinivaala.Saba jõudsin pildile saada.On alles vilkad tegelased-vaatad,otsid veteavarusest,näed korraga väikest veepilve ja siis ilmub nähtavale vaalaselg ja juba sukeldub ookeanisügavustesse!Tore elamus

National Geographicu uurimislaev seisis sadamas

Nii me ookeanile siirdusime-kõigile kombed veel selga,sest ookeanituul on korralik ja pilgud ookeanile-3 tundi kestis mereretk,õõtsutas ikka korralikult

Lõunasöök kohalikus restoranis,sõime Huntahvena praadi

Edasi sõidame Myvatni järve äärde(kutsutakse ka sääsejärveks) on madal 2 m sügavune järv. Seal leidub vaikse ilmaga sääski,kuid meil korralik tuul.Ilm ilus,ei saja,kohati tuuline35m/sek,näitab päikest

Külastame Myvatni Laguuni-piimjassinise veega looduslik mineraalvesi mis voolab otse maapõuest ja on jahutatud +30-37C,oli ka eraldi vann +41C Mõnus olemine mitmeks tunniks.Basseinist välja tulles olin vist kohe 10 aastat noorem,nii kerge oli olla!

Edasi liikusime veel Myvatni järve ääres asuvate pseudokraatrite juurde Pseudokraatrid-need ei ole tekkinud vulkaanipurske tagajärjel,vaid tekivad kuuma sulalaava voolamisel niiskesse pinda ja plahvatavad seal tohutu jõuga.Ei ole avavust maapinna sügavusse.

Neid oli seal päris palju.

kraatri sisemus

Tagasiteel hotelli

Peatusime Euraasia ja Ameerika laama lõhenemiskoha juures,mis on siin kitsam-sai käidud nii Ameerikas kui Euroopas-ühel ja teisel pool lõhet!

Maapind on ikka korralikult katki rebitud.See lõhe suureneb igal aastal teineteisest 2 cm võrra

Ja mõnikümmend meetrit edasi pugesime ise ka kaljulõhe koopasse,kus imeline türkiissinine koopajõgi-ikka mineraalidega ja soe.Kaugelt vaadates paistab ainult laavaväli,kohati rebenenud ja lõhesid täis,kohati sile.

Pugesime koopasügavusse,kuhu peidetud imeline bassein

Myvatni järve piirkond on nagu põrgukatel-täis kraatreid, kuuma suitsevat maapinda, keevaid mudapotte,maa-aluseid jõgesid(mida just ülal oli näha)Maapind on siin nii õhuke,et sisemusest tulev kuumus tõuseb kõigist pragudest maapeale.Seda kõike järgmises osas

JÄRGNEB

1 comment:

1. Väga ilus ja põnev reis, ootan mõnuga järge. Ja ma ei väsi kordamast, et ilu on igas ilmakaares. Mulle igatahes väga meeldib.