Saturday, August 2, 2014

PISTOKSAPOTINDUS

Sel aastal proovisin esimest korda  pistokstega paljundamist.See sai alguse Siguldast kojutoodud tammilehise hortensiaga,kellel oli transpordi käigus üks võrse ära kukkunud.Läks kasvama.Nii olen ka Tsehhist tellitud hortensiast teinud ühe pistoksa ja potti pannud.Nii on nüüd tekkinud nii mõnigi pistoksapott hortensiate,rododendroni ja kukeharjaga.Kolm kaktusetitte sai ka potitatud,kuidas nendega talvel toimida?
Nüüd tekib küsimus-kuhu ja kuidas nad ületalve hoida?
Ise mõtlesin kasvuhoones mulda kaevata ja kuivad lehed peale.Aga kas seal nad liiga ära ei kuiva?
Nüüd sooviksin head nõu,kuidas Te targemad olete oma pistokstega edasi toiminud?






Kukeharjad
Hydrangea aspera-"HOT CHOCOLATE"
Hydrangea quercifolia-liik
Hydrangea quercifolia-"PEE WEE" -
Hydrangea quercifolia-SNOW QUEEN
Hydrangea arborescens-Strong Annabelle
Rododendronitited

5 comments:

  1. Minu pistoksandus on seni maa peal talvitunud, saavad hakkama küll.

    ReplyDelete
  2. Huvitav oleks jah kuulda, eriti puittaimede rohtsete pistikute talvitamise kohta. Kukeharjad on klass omaette, neid ma sageli ei potistagi või kui siis selleks, et kaduma ei saaks. Mina ühtki nooruri potikest maa peale ei jäta. Kaevan mulda koos potiga kui istutamiseks veel nadi tundub. Kui olen ostnud sügisel hiljem samal aastal juurutatud viinapuu istikuid, siis kaevan needki poolviltu üleni mulda koos potiga. Rohtse osa muidugi lõikan tagasi.

    ReplyDelete
  3. Mina olen kõik pistokstega potikesed asetanud tihedalt üksteise kõrvale sooja hekinurka maa peale. Pistikupottide ümber olen pannud need taimepotid, mis juba pikemalt on pottides, aga oma väiksuse tõttu pole veel avamaale istutamiseks kõlblikud ja hoolitsenud selle eest, et pottide ümber ja peal oleks ka piisavalt lund. Maa sisse kaevamise kogemus mul puudub, aga kasvuhoonesse paigutamine on kahtlasevõitu. Kui tahad nad sinna jätta, pead neile kõvasti lund peale kühveldama, lehed nii palju neid õrnukesi ei kaitse. Võid ju teha eksperimendi, kui igast on vähemalt 2 potti, pooled kasvukasse, pooled avamaale.

    ReplyDelete
  4. Lund ja lund - pole siin põhjaosariikides midagi lund alati voli pärast käes. See oli erand, et hiljuti kohe mitu lumerikast talve järjest olid :)

    ReplyDelete
  5. Kuna neid pole tavaliselt palju, siis olen maasse kaevanud ja mullanud ka varreotsakese ära. Kõik on sedasi talvitunud.

    ReplyDelete