Thursday, November 13, 2014

MÄNG KIVIDEGA

Järjest rohkem hakkan ka mina kiviusku -õigemini maakiviusku pöörduma.
Kivid on aia ehteks,kui ka nuhtluseks.Omal ajal maja ehitamise algaastatel(1984a.)oli seda maadlemist nendega palju ja suured kivid,mis ei sobinud vundamendiks said rasketehnikaga metsa äärde eest tõstetud.Nüüd mõned aastad juba käin ja tarin neid tagasi.Mitte küll eesaeda,kuhu ei sobi vaid oma "salaaeda" tiigi äärde.Olen paigutanud neid metsa äärde rodode ilmestamiseks ja ka iiriste vahele.Kevadel sai väike projekt - kaktused ja kivid!Seda tahaks kevadel natuke laiendada - mõni väike kivigi Nizzast selle tarbeks kaasa toodud.
Täna sorteerisin jälle kive ja tegin plaani -vaja metsaääres eelmine aasta kivile paigutatud hobuniidukile paar kivi lisaks,kuidagi tühi.Sinna on plaanis hobutööriistu veel juured paigutada.Maa külmudes tuleb rasketehnikaga paar kivi sinna paika saada ja kevadel vahele paar hortensiat istutada.Selle tarbeks tegin suvel pistoksi.


Need kaks valisin välja!
Siia,üks ühelepoole ja teine teiselepoole
Kivila kaktustega
Kivi püsikupeendras
Praegu kuidagi nukralt,aga kevadel koos iiristega

Kivid ja rodod
Kivid ja iirised
Kivid ja iirised
Ootab eksponeerimist
Karbike Nizzast toodud kividega ootamas kevadet ja paari uut kaktust

6 comments:

  1. kivid metsaserval on tõeline varandus ja kiviusku inimena pööran kividele aedades samapalju tähelepanu kui taimedele :)

    ReplyDelete
  2. Jah, eriti ägedad olid see suur lai lahmakas niidumasina all ja murdunud püstine iiriste vahel.:)

    ReplyDelete
  3. Mulle meeldib see esimene pilt kõige rohkem. Kivid on nii loomulikus asendis, mõned õiged taimed vahele ja kõik kokku oleks parem kui muinasjutt. Ahhh, samblad ka ju.
    Kivi pole kunagi aednikule nuhtluseks. Peidetud aarde lagedale toomine on ainuõige tegu. Mõni taim ei kasvagi kivita

    ReplyDelete
  4. Ma vaimustet, lahe kivinäitus! Ma imetlen seda sinu üleminekut männikule, kivid sobivad hästi ja küllap sa juba omal ajal teadsid, et oskasid kivid tallele panna. Reisikivid on ka väärtus omaette, tundeline kraam.

    Vot nii palju siis aiahooaja lõpetamisest :)

    P.S. panin su buddleia potiga talvekortesrisse

    ReplyDelete
  5. Need Nizza kivid on üsna sarnased meiekandi omadega, samas kui mul mees tõi inglismaa lõunarannikult totaalselt teistsuguseid.
    Mulle meeldis ka see esimene pilt sammaldunud kividega.

    ReplyDelete
  6. Ups!,Vabanda Tsiil olin ta täielikult unustanud.Eks kevadel tulen järele.

    ReplyDelete