Wednesday, April 22, 2015

SÕTKAS


Ei saa ka kõige pikemaaegset pesitsejat tutvustamata jätta:siin ta on -SÕTKAS(Bucephala clangula)
Sõtkapaar on meie läheduses pesitsenud juba 5-6 aastat,kui ta endale musta rähni pesa männaõõnes hõivas.
 Olen neid jälginud pikemalt ja märkasin tiigil kuskil märtsi lõpus.Täna aga metsas jalutades märkasin puu all värskeid munakoori(5 )Ühes oli küll surnud loode,aga neli olid värskelt koorunud.
Muidu nägin isaslindu tiigil ujumas ,aga täna oli ka emaslind tiigil ja pesi ja sukeldus pidevalt toidu järele.See tundub küll väga ,väga vara!Lugesin lausa nende kohta .
Aga on alles sukeldujad.Sukeldudes ujuvad vee all 10-15 m -ühest tiigi otsast sukelduvad ja teisest otsast tulevad jälle veepeale.Ei oska arvatagi kust järsku pea välja pistavad.Eks näis millal oma peenikese pere tiigile toovad.

Paar esimest pilti on tehtud märtsi lõpus,teised täna hommikupoole.

Märtsilõpul koos pardiperega tiigil
Isane sõtkas

Tänahommikune suplus
Ideaalsed sukeldjad-

Pesakoht
Süüa peaks neil jaguma

4 comments:

  1. Sõtkad on toredad linnud aga see nende must pea ja sealt vastu särav silm annavad neile pisut tontliku väljanägemise

    ReplyDelete
  2. vot siis, kes minu tiigi peal ujuasid. mina arvasin, et emapardil on imelik isapart tekkinud, pime nagu ma olen, Ülo ka ütles, et on part kuigi ma imestaisn, et parsid pole varem nii sukeldujad olnud :)

    ReplyDelete
  3. Ka meid külastavad sõtkad aeg-ajalt, aga pikemalt nad siin ei peatu.

    ReplyDelete
  4. Sul on seal ikka huvitav, igasuguseid põnevaid tegelasi elab!

    ReplyDelete