Monday, March 5, 2018

MINU VARASED KEVADEMÄNGUD

Ilm veel temperatuuride poolest sügavas talves,kuid päeval on päike ja tunda kevade hõngu.
Öised temperatuurid juba pikemat aega -20C piirimail,täna hommikul näitas termomeeter meil -19.4C,praegu päike paistab nii kevadiselt .Õues korralik lumine talv.Lund meil keskmiselt kuskil 10-15 cm,päike on juba kohati jõudnud lund sulatada vähemaks ja kivilas osad kivid lumest vabad.
Eks ma alustasin esimeste külvidega varakult,külvasin varaseks saagiks aknalauale maitserohelist,kurki potitomati ja ühe zuccini ja hiljem viin nad kasvuhoonesse edasi kasvama.
Tänaseks on tärganud väikestest  juba korralikud taimed saanud ja eks mul tuleb neid aknalaual edasi poputada,seni kuni annab kasvuhoonesse viia,kas või ainult päevaks.Praegu tundub küll see aeg veel päris kauge olevat.
Otsustasin tomati põhikülvi veel nädalakese edasi lükata,sest lubatakse talve jätku.Seni külvatud ja ka pikeeritud madal potitomat on aknalaual,nii endale kui laste jaoks.
Õhtuti annan lisavalgust ja Karini idee fooliumiga peab paika ja annab lisavalgusele võimu juurde-aitäh hea idee eest!
Eks kõik see mängulust annab varast saaki ja teeb rõõmu.Taimed kasvavad kõik peale tomati ja salati väikestes omatehtud ajalehtedest pottides,istutades hiljem suurematesse juuri lõhkumata.
Rodod tärkavad tasapisi,ehk õnnestub ka nad suuremaks kasvatada ja tõusmepõletikust vältida.

Minu kevad aknalaual:
Kevad ja talv käsikäes
salat
lehtpeet
Zuccini "Milet" taimeke
aknalauakurk "Saladin"
Pikeeritud tomatitaimed
basiilik
Paprikataimed 
Lisavalgus (Pilt tehtud kaks nädalat tagasi)

6 comments:

  1. Oo nii nummilt kevadine! Ma lükkasin ka tomatikülvi edasi, kuu lõpus läheb ilmselt kõik mu vaba pind noortaimede alla :)

    ReplyDelete
  2. Hooaeg avatud :) kevad on siiski tulemas ja toataimed aknalaual igatahes õues valitsevast talvest ei hooli.

    ReplyDelete
  3. Inime peab saama teha seda, mis tema rõõmsaks teeb :D

    ReplyDelete
  4. Rahmeldajal on õigus,peaasi,et ise rahul ja rõõmus olen oma kevadootusega.

    ReplyDelete
  5. Oi kui priskekesed juba!:) Tubase hooajaga on tõesti viimane aeg alustada.

    ReplyDelete
  6. Nii tubli, ma plaanimisest kaugemale ei ole jõudnud

    ReplyDelete