Wednesday, February 2, 2011

IIRISED KATALOOGIS JA MINU AIAS

Sain kätte oma tellitud Iiriste Entsüklopeedia.Siiani olen jõudnud ainult pilte vaadata ja imetleda,eks pean hakkama tasapisi tõklima.Nüüd kahjuks ei saa loota oma SUURELE ABIMEHELE vaid tuleb appi võtta Silveti sõnaraamat.Eks annab maadelda!
Sisaldab üle 1000 iirisesordi
Madalad sordid .Ka minu Webmaster on esindatud,mida eriti ei ole netikataloogidest leidnud
Siberi iirised
Kõik iiriste sordid on siin olemas
Minu Hello Darkness ei ole veel õitsenud.Ootan õitsemist.
Erinevad iiriste sordid. Ka minul on Magnifica sorte
Iiristeväli kataloogis.Oh küll tahaks seda oma silmaga näha!
 Claire Austini iirisekasvatus Inglismaal
Tulbipõld Keukenhoffis
Mäletan selgesti veel seda tunnet ,mis tekkis 2009 a aprillis Hollandis tulbiväljade vahel kõndides.Tahaks seda kohe väga kogeda iiristepõldude vahel.Unistada ikka võib!!!Esialgu naudin seda raamatut vaadates.
Nüüd ootan juba kevadet,et oma iiristeõisi avanemas näha.Uusi sorte mida enne oma aias õitsemas ei ole veel näinud on kuskil 40 ringis,nii et on mida oodata. Loodan, et talv pole neile liiga teinud.Eks igal aastal on tulnud ka kahjudega leppida.Loodan ainult,et kahju oleks võimalikult väike,aga seda näitab kevad.
Panen siia ka oma iiristest slaidid.Vaatate,et ikka slaidid aga hakkasin pilte valima oma lemmikutest,kuid ei suutnud otsustada.Lemmikuid on palju ja kõige armsamad panin siia nimedega üles.
AEDIIRISED 2010a

7 comments:

  1. Kasvatades ja näidates kõrvuti vanu ja uusi, kaasaegseid sorte, on ikkagi hämmastav, millise arengu on aediiris läbi teinud.
    Hea, et need väärt raamatud praegu kätte said, on, mida kevadeni nautida:) ja kui Sa neid vaatad, kontrolli ka sordinimesid, Sul on seal mõned pisikesed veakesed. Sellest poleks ju lugu, aga ma olen kindel, et Sa niikuinii jagad neid sõpradele...

    ReplyDelete
  2. Eks ikka püüan kontrollida,aga vanarahvaütlus- Kus viga näed laita seal tule ja aita!Kui keeruline ei ole siis aita mis valesti? Olen väga tänulik,sest ega kindel ei saa kunagi olla ,et õige oled ikka saanud.Mul valede sortide saamidega on kogemusi küll ja küll.Brown Lassod on meil küll erinevad piltidel.Ja mina olen algaja koguja ja Sina Proff.Head nõuanded kuluvad marjaks ära.

    ReplyDelete
  3. Pole ma midagi nii proff ja tähtis, lihtsalt veidi kauem asjaga tegelenud. Paljudel kultuuridel liigub väga palju valesid sorte ja enamasti on kahjuks siin süüdlased just maaletoojad, kes ostavad neid odav-vahenudsfirmadest, kes ei hooli, mida müüvad, see on suur teema. Mõnikord moondub kirjapilt siis kui sordinime kirjutatakse kuulmise järgi ja siis ongi hea, et on olemas kontrollivõimalus, Sul on just säärased sorti vead, sordid ise tunduvad õiged olema, ega ma ka ju kõiki maailma sorte näinud pole. Paha on siis, kui taim hakkab levima vale nimega. Seepärast parandan ja loodan,et Sa ei pahanda.

    ReplyDelete
  4. Ei ei pahanda,olen just huvitatud,et sordid õiged saaksid.Ja sinu arvamus ja kommentaar on eriti asjalik ja teretulnud.Ise olen taimi ostnud niiCayeuxist(sealt on kõige õigemad) eraisikutelt ,puukoolidest,Hollandi väikepakend ja saadud tuttavate käest.Eks nimigi võib muutuda nii kirjas kui pildid,nagu laste telefonimäng-ütled ühe sõna ja lõpuks muutub hoopis millekski muuks.
    Eks nüüd hakkan vaatama ja võrdlema oma sorte,kahjuks kõiki ainult ei ole entsüklopeedias,mis minul on.Selleks ma ta tellisin,et õiget šotti omades saada.Kui midagi oskad parandada siis olen väga tänulik.

    ReplyDelete
  5. Ole hea, vaata siis järgmisi sorte, need vead torkasid kohe silma:

    Creme Glacee- esimene täht peab olema C
    Pink Talcum - nimetuses pole i-d
    Red Orchid - c puudub Sul
    California Gold - esimene täht peab olema C ja lõpus pole n vaja

    Midagi on lahti ka selle Sapphire`ga. Jäin kahtlema ja otsisin lausa registri välja, tundub, et tal on puudus teine sõna, nüüd peab kõvasti vaeva nägema, et talle õige nimi saaks.

    ReplyDelete
  6. Imeilusad! Aga seda Webmasterit ma pean otsima hakkama, mul kodus toanurgas toimetab üks sellenimeline ametnik, kingiks talle. ;o)

    ReplyDelete