Thursday, July 14, 2011

PÕLTSAMAA ROOSIAED

Eile peale Rosmakori külastust ja väikest peatust Elise Aias külastasin Põltsamaa roosiaeda.Olen seal ka paar aastat tagasi käinud.Minu arvates kõige ilusam roosiaed. Iga roosiaed on omamoodi ilus ja omanäoline, aga mulle meeldib ikka kõige rohkem Põltsamaa Roosiaed, siis Rosmakor, Tallinna Bot.aia Roosiaed, Tartu Puukooli Roosiaed,  ja siis Tartu Bot.aia Roosiaed. Selline on minu  roosiaedade edetabel.Igast kohast sai midagi kaasa ostetud : Rosmakorist -2 Sorrento roosi(pinnakatteroos) Põltsamaalt- Nostalgia ja Westerland.Eliise aiast 2 madalat iirist ja astilbe.On mida jälle istutada.
Pilte Põltsamaa Roosiaiast:

4 comments:

  1. Põltsamaale pole ma veel jõudnud. aga näiteks Rosmakor oli minu jaoks väga suur pettumus. Ojasalu raamatuid lugedes lootsin vist midagi ilusamat näha.

    ReplyDelete
  2. Minul sama lugu.Plaanisin seda käiku juba tükk aega ette ja olin vist endale loonud suure illusiooni piltide järgi,aga kohapeal ise oma silmaga vaadates on olukord teine.Loomulikult on nad suure töö ära teinud ja ise kasvatavad aluseid,silmavad roose jne.Sealt oli ka suur torm eelmine päev üle käinud,eks see oli ka oma jälje jätnud.
    roosid olid ikka ilusad!

    ReplyDelete
  3. Põltsamaa meeldib mulle oma väga ilusa liikide valiku poolest, aga neid nad kahjuks eriti ei paljunda kuna polevat nõudlust ja minust ilmselt ei piisa.

    ReplyDelete
  4. Oleme seal mitmed korrad käinud. Meile ka väga meeldis, kuni pettusime teenindavas personalis. Üks suht sõbraliku olekuga kuid sahmerdav ja pahmerdav naisterahvas müüs meile kord 4 valet roosi, 3 neist kibuvitsalised. Kuna tegime aias muudatusi ning ostsime hulgi, oli taimi kastis päris palju ning seal ei osanud me märgata, et osad taimed kummaliselt okkalised on. Kodus vaatasime küll, et kummaline, kuid jäime äraootavale seisukohale - äkki mõningad põõsasroosid ongi taolised... Üllatus oli muidugi suur, kui rohelisest nupust mingi aeg sügavroosa õie asemel erkkollane lihtõis koorus! Rääkides seal probleemist ei tehtud teist nägugi, vabandamisest rääkimata. Asjaga seotud müüja üritas veel vett sogasemaks ajada, keerutades süü hoopis meie endi kaela. Imelik suhtumine igatahes. Minu ema on nimetatud roosiaia teenindajate peale ikka väga solvunud ja pettunud. Kurb, kui mõtled, planeerid ja kalkuleerid (taimed on seal ju küllaltki kallid) ning usaldad oma ala proffe, kuid vastutasuks saad ikkagi pettumuse... Siit moraal: usalda, aga kontrolli! ja ei tasu sealt osta ilma õieta roosiistikuid!

    ReplyDelete