Monday, November 12, 2012

TELLISKIVI MEETOD??

Lugesin täna oma lemmikblogist World of Irises hilja saabunud iiriste "omapärase" istutamise kohta.Ei oska kohe seisukohta võtta,kas sobiks ka meie kliimasse.Ka minul sel aastal saabusid viimased iirised septembris,täpsemalt 4.sept.Ma arvan,et nad jõudsid ikka juurduda.Eks kevad näitab,aga ikka huvitav meetod.Arvan,et telliskivi hoiab ilma juurteta risoome paigal,aga külmakaitseks?Sellise asja peale ei oleks küll tulnud. Ise kasutan väikeste risoomide puhul traadist aasasid,mille kuu möödudes eemaldan-tavaliselt on selle ajaga nad juba jõudnud juurduda ja seisavad ise ilusti iseseisvalt püsti.Hilisemaid istutusi olen katnud kuivade lehtedega. Aga telliskivi  külmakaitseks,kas ka meie talvede puhul?
Või olen siin tõlkimisega midagi väga "puusse" pannud?

3 comments:

  1. Ei usu, et puusse. Kivid koguvad sooja, kui temperatuur on pisut kõrgem päeval ja öösel vähehaaval vabastavad. Hilissügiseste öökülmade puhul võib paar kraadigi otsustav olla. Mina kasutan ka kive erinevate taimede ümber temperatuurikõikumiste vähendamiseks (viinamarjad, elulõngad jm).
    Hinnalisi iiriseid mul pole ning selle peale poleks ka tulnud, et iirise risoomile kive asetada.

    ReplyDelete
  2. Ei ole Sa eksinud sugugi, pildidki ju juures. Tii kirjutas just ära kivide toime, taimede jaoks on nad vajalikud ka kiviktaimlas. Eks igal aiapidajal on omad nõksud ja hea, kui neid jagatakse kõigile

    ReplyDelete
  3. Huvitav nipp ja hea teada, tänud!

    ReplyDelete