Wednesday, April 10, 2013

ESIMESED TALVEKAHJUD

Lumi alles hakkab sulama,aga esimesed talvekahjustused juba näha.
Kaktused on tänase päevaga välja sulanud ja kohe muretsemiseks põhjust.
Opuntia compressa e. maadjas viigikaktus on kahjustada saanud.Ülemine serv pehme,hallikas.Mida teha,et edasi ei läheks??
Lähemalt
Sort.Kirschrote-täiesti pehme.Temaga ei ole vist midagi teha-tuleb kahjuks maha kanda.

Sort Smithwick-õnnaks ilus ja terve.

Läbi aia vaadatuna tundub,et paar-kolm igihaljast rodo on päikesepõletust saanud-pealt lehed kergelt pruunikad.Aeda siiski ei õnnestunud veel minna,sest lumi sügav.Vaatan ja jälgin,kuigi varjutuskangas ees.
Ka iiristega ei ole asi päris korras,lume,jää ja vee keskelt leidsin paar täiesti mäda risoomi ja just uuemad sordid.Eks tuleb lumesulamisvett ära juhtida ja kui kuivemaks läheb,saab täieliku ülevaate.
Nii,et ei  midagi rõõmustavat !

2 comments:

  1. Pole küll eriline asjatundja, aga mul on nii mõnelgi kevadel kaktused pehmed olnud. Ehk ei tasu kohe välja kiskuma hakata, neil võtab see kevadine ärkamine aega.

    ReplyDelete
  2. Tänavune talv taimesõbralik kindlasti polnud ja ma arvan, et tänu sügisestele ja talvistele vihmasadudele kannatasid just sukulendid, sibullilled ja aediirised, eriti neis aedades, kus taimed olid katte all, sest tuul ei mahtunud okste alla taimi kuivatama. Kaktusi ei kata ma seepärast mitte kunagi.Sinul näen seal lähedal aga kuuseoksi. See on Sinu jaoks nüüd tagantjärgi tarkus. Maadjaga on nii, et see alumine "leht" tundub tal terve olema ja las ta praegu olla nii nagu on. Liik on Sul alles ja selle ülemise kahjustunud saab alati ära lõigata, aga ma praeguste ilmadega ei tekitaks talle haava, mis võib külma niiskusega kergesti mädanema minna. Sa võid sellele kahtlasele kohale puistata peenestatud puusütt või tuhka kuivatamiseks. `Kirscrote` võtaksin ma üles, hoiaksin teda toas kuivas ja uuriksin teda lähemalt, kas kahjustus on ainult pindmine või ulatub sügavamale. Võib teha nii, et lõikad selle koha ära, lõikepinnad puuderdad ja jätad terve osa kuivama lapiti mingile lauale, mitte ereda päikese kätte ja kui haavad on armistunud, alles siis istutad potti. Proovida igal juhul tasub, see kogemus maksab ka midagi.
    Ma ei saa Sulle praegu öelda, et võid mu käest uue saada, sest mul on nad välja sulamata ja ma ei tea üldse, mis seisus minu omad on.

    ReplyDelete