Sunday, May 24, 2020

LEVIISIAD KIVILAS

Harilik leviisia (Lewisia cotyledon )sorte olen oma kivilasse ostnud mitmeid,isegi nimed ilusti kirjas.Kuid minu kivila meeldib neile hullusti ja nad tolmlevad ja paljunevad.Nii väiksemaid kui ka suuremaid ja õitsvaid leviisiaid leiab kivilast,kuid kõik on muutunud ühte nägu-"krantsid" Paar kollast "Little Mango" Kristiinest ostetud sorti ka ei ole enam puhast kollast värvi nagu algselt vaid võtavad juba roosakama jume.Erivärvilistest sortidest on aastatega saanud ühesugused õitsejad.
On mis on,aga mulle nad meeldivad ja las olla "krantsid"peaasi,et edenevad ja õitsevad!Nende tittesid võib leida nii mägisibulate keskelt,kui kaktuste vahelt.Olen neid jaganud ka päris paljudele,kuid kas teistel ka nii ilusti edasi edenevad ei tea.
Teine imearmas õitseja oma säravsiniste õitega on Varretu emajuur(Gentiana acaulis ) kellele ka meeldib minu kivilas,paljuneb ja olen ise teda paari kohta laiali jaganud.Need minu kevadised silmarõõmud kivilas.Kivirikele kahjuks ei meeldi minu kivila,olen neid muretsenud ja hääbuvad tasapisi,liiga päikeseline ja kuum nende jaoks kahjuks .


1 comment:

  1. Tõsi see on,et mõlemad on imearmsad ja minul on kavist kõik leviisiad juba krantsid aga tollest pole ka minul lugu kui neid on palju ja need kõik õitsevad

    ReplyDelete