Saturday, May 9, 2020

MAI ESIMENE VEERAND

Täna sai muru esimest korda niidetud sel aastal,ilm ilus +16,8C .Mis muru,vaid maja- ja metsaümbruse ning tiigiääre looduslik kooslus.Korralikku muru on õnnestunud ka näha Palusalu aias.Aga küsimus selles kas ma oma aias sellist muru sooviksin on vastus-EI,mitte .Nurmenuku kooslus meeldib väga ja enne metsaäärt ei niida kui seemned valminud.Muidu murus on kõike,alustades samblast ja see nimekiri saaks päris pikk kui kõik üles lugeda.Kuidas õigem ikka on- kas lasta kooslusel vohada ja mitte niita või niita.Mina niidan,kuigi homme on võilill juba püsti.
Läheb lahti niitmisralli vähemalt korra nädalas kui mitte enam ja nii kuni sügiseni.
Murelid ja varased ploomipuud on õites,õunapuud ootavad oma aega.
Linnud on õunapuudesse paigaldatud pesakastid ilusti omaks võtnud ja loodan,et neile meeldib minu aias.
Eelmisel aastal loodud pojengiala ka kosub ja osad pisikesed näitavad juba õienuppu,ei tea kas peaks laskma õitseda või õienupu eemaldama.On tellitud sorte ja jagamise teel saadud vanu sorte,ootan põnevusega nende õitsemisi.
Rododendronid alustavad õitsemist.Esimesed nagu alati on Dauuria rodo,kes juba lõpetab õitsemist,nüüd on järg tema sortide käes-P.J.M. ELITE,P:J MEZITT,APRIL SNOW ,koos forsüütiaga püüavad metsa ääres pilku.
uus pojengiala
Mida kõike murus ei leidu!


Kaks ühes karukellad-mõlemad seemikud ja ostetud   Aiasõbrast.Eks pikeeritud kahekaupa ja nüüd ei ole mina ka nende kooselu häirinud.
Pärsia karukell (Pulsatilla albana)

2 comments:

  1. Selline looduslik muru ehk niidetav heinamaa meeldib mulle kõige rohkem. Meil on ka nurmenukud, marienblumid ja paljud priimulad aia taga nö murus ja ka ei torgi igat nurka niita. Aga külvatud murualale ei tiku nad miskipärast sisse, seal tekib ainult mingi alusvatt, mida ma nüüd lahti müdistan. Pojengide õied olen mina ikka esimestel aastatel ära oodanud, kuigi soovitatakse nad ära näpistada. Aga kesse jõuab oodata. Nende õitsemisaeg sul sellise kallaku taustal saab eriti vinge olema :)

    ReplyDelete
  2. Ka mina eelistan seda heinamaad peenele murule, ilus ja muretu ka. Et nüüd siis pojengid :) Rahutu rahvas see aiarahvas, Ikka on midagi uut vaja teha. meie veel niitnud ei ole aga võimalik, et täna tulevad esimesed tiirud.

    ReplyDelete