Friday, July 1, 2022

PORTUGAL 4 OSA

18.juuni.Reisisiht õhtul kripeldama jäänud lossi suunas.Sõitsime mäkke üles ilma ühegi probleemita,kedagi polnud ees liiklust takistamas.Piletid olid jälle kindluse mõttes netist õhtul ette ostetud ja hästi tegime.Palee juures lookles juba korralik järjekord.

PALACIO DA PENA

Loss asub kõrgel mäel Sintra mägedes  linna kohal ,paistab juba kaugele oma kollase värviga.See romantikaajastu palee kuulus kuninga perele.On UNESCO maaimapärandi nimekirjas ja on üks Portugali seitsmest imest .Asub 480 m. mäe otsas.On enim külastatud loss Portugalis.

Pena park on tohutu metsaga kaetud ala, mis ümbritseb täielikult Pena paleed ja laiub üle 200 hektari ebatasasel maastikul. Pargi rajas paleega samal ajal kuningas Ferdinand II

Auto pargitud,siis sai väravatest läbi ja algas uus tõus lossini.Oli võimalus ka sealse pisikese turistibussiga sõita,kuid meie ju vaprad "mägironijad" läksime jala,maa ei olnud pikk kuskil 200-300m tõusu.Kui oleks seda pidanud kuu aega tagasi rododendronite õitsemise ajal läbima,siis oleksin vist jäänud rodode õisi imetlema ja kaugemale poleks jõudnud.Vältisime ühistransporti nii palju kui võimalik ja selleks ka jala  tegelikult läksime.

turiste lossini viiv buss

Vaade ülalt Sintrale
Siin lossi välisfassaadidel olnud plaadid.imetlesin neid kõikjal

Vaade alla mägisesse aeda

Mõned näited akende vitraazidest

Kabel seest

Sisehoov

Mõned sisevaated ka-eks ikka klassikaline kuningakoja mööbel,nõud,maalid,mulle jäi just silma siinne köök ja selle sisustus,mida eriti lossides ei ekponeerita,

põrandalambid olid ägedad

köök

Teiseks lossiks valisime Queluzis asuva Kuninga palee.

PALACIO NACIONAL DE QUELUZ

on 18.saj.pärit kuninga perele kuuluv palee ja aed,rokokoo stiilis,moodustades poolringikujulise kuju.Sisemus ei ole nii luksuslik ,kui eelmised lossis,kuid lossi sisehoov korvab selle.Imetlesin seda aia osa täiega!See olevat Hollandi aedniku töö.

Canal dos Azulejos

Edasi hotelli poole sõites käisime läbi ka Cabo da Rocast

CABO DA ROCA

140.m.kõrgusel rannakaljul asuv majakas  ja monument mis tähistab mandri Euroopa kõige läänepoolsemat punkti.Norras käisin kõige põhjapoolsemas punktis-Nordkapis,Portugalis on kõige läänepoolsem punkt.Cabo de Rocas.
Ümbruses on üle 100.meetrised kaljud,kus ookean pillutab oma võimsaid laineid,

Monument, mis kuulutab Cabo da Rocat kui Mandri-Euroopa läänepoolseimat punkti

vaade kaljult ookeanile-kuskil kaugel-kaugel on Ameerika!

Tagasiteel ikka kohustuslik rannapeatud ja hotelli basseinis ujumistuur.Viimane päev Kesk-Portugalis.
Homme alustame sõitu Lõunarannikule

JÄEGNEB

1 comment:

1. See on teil üks väga võimas reis, ma olen alati armastanud portugali keelt ja nüüd tahaks neid losse oma silmaga näha ja hambaga katsuda, kui vaid jalgu oleks :)