Sunday, February 12, 2012

MINU IIRISTE AJALUGU

Vanad iiriste sordid on minu aias olnud juba aastast 1991, kui kolisime oma majja.Olid lihtsalt ühed püsikud minu lillepeenras.
2007 aastast tekkid nende võrratute lillede vastu suurem huvi ja esimesed vanad sordid said istutatud tiigi äärde-ilus päikesepaisteline koht .Alguses ilma nimedeta. Müügil olid Hollandi väikepakkides iirised ilusate piltidega ja see kutsus järjest ostma.Kahjuks väga paljud ei vastanud sordile.Olen ka selle Bakkeri tellimise hullustuse läbi teinud ja sealsed iirisesordid muretsenud.Kahjuks ikka valed ,isegi saatsin neile maili ja pildi nende sortidega.Vabandasid, et sordid on segamini läinud ja maksid isegi raha tagasi.Olen petta saanud ka Hollandi sortidega piisavalt ,kuid on ka õigeid.
Esimesed uued sordid tellisin Garden.ee 2008 a.
Peangi aastat 2008 iiriste kollektsioneerimise alguseks, siis said kõik sordid märgistatud ja tegin enda jaoks iiriste nimekirja.
Esimese suurema tellimuse Cayeuxist tegin  2009 a.-25 iirist ja 2011 a.-35 iirist.
Püüdsin ka pilte leida ja seda jäädvustada.Vanu pilte leidsin vähe ja ega eelmine aasta ei saanud kogu kollektsiooni koos õitsemas pildistatud. Üksilult küll ja need on juba blogis üleval.
Vana sort
Esimene tedlikult ostetud sort-Cardinal.Türi lillelaadalt vanema mehe käest,arvan et H.Lepik.Oli vist aasta 2001-2003
2008a -ootamas esimesi Garden ee tellitud iiriseid
2009.a. varakevad
2009.a. vanad sordid õitsemas
CALIENTE  2009 a.
2009 a.
2009 a juuli-esimesed Cayeuxsi sordid on maha istutatud
2010 a.
2010a. MDB õitsemas
2010.a. MDB
2011 a
2011 a.
2011 a. tehtud peenar Siberi iiristele tiigi kaldale,mida on plaanis sel aastal laiendada.Ka mõned päevaliiliad.

7 comments:

  1. Ja kujuta nüüd endale ette kui ka kõik uued Sul kord õitsevad paarikümne varrega nagu need vanemad sordid. Panen Sulle siia viite Ameerika Iirisekasvatajate Seltsi blogile, kus näed ka vanemaid sorte. Kui mõnes kahtled, võid küsida, ma tean, keda meil aegade jooksul kasvatatud on ja kes kunagi siia ei jõudnud.
    World of Irises
    Kui ka abi pole, siis vaadata on ikka ilus. Nii nagu Sinugi omi.

    ReplyDelete
  2. Jälgin seda blogi juba tükk aega,vanad sordid on ka võrratult ilusad.Sellepärast ei ole ma raatsinud mitte ühestki vanast sordist loobuda.Uutele tuleb lihtsalt maad juurde teha,ja seda mul ikka on.Peale selle on ka areng kohe oma silmaga näha.Vanadest lihtsamatest õitest kuni uute ja uhkete õiteni välja.Arvan,et iiriste areng on olnud üks võimsamaid

    ReplyDelete
  3. Jaa, igivana, 1964a. :D ´Stepping Out` on ka tänavu ikka ja jälle TOP 20-s

    ReplyDelete
  4. Minu vaieldamatu lemmik on EMMA COOK 1959 a.,vaat et teeb uutelegi ara!
    Stepping Out on ka tõesti ileline ja üks hinnatuim vana sort.
    Kui juba jutt vanadele läks siis Wabash 1936a., Ola Kala 1943a ja Sable Night 1952a on ilusad ja nemadki Dykesi medalida pärjatud.Eriti hea meel on mul Cayeuxi igivana Ma Mie 1906 a üle mille tellisin,aga sai kahjuks mädaniku poolt kannatada.On olemas,aga õit ei ole veel näinud.Selle tellisin kohe esmajärjekorras,kuna on Cayeuxis ajaloolise tähtsusega.

    ReplyDelete
  5. Küll mulle meeldivad need ülevaated ja kokkuvõtted. Võtab küll vaid paari sõnaga suure töö kokku, aga tähtis on, et tervik oleks näha.

    See tiik ja need männid on ikka väga ilusa joonega!

    ReplyDelete
  6. Väga ilusad võtted, head paigutused ja kui puhtad - korras peenrad. Aediiris on väga ilus lill, mida õppisin veel üsna hiljuti armastama.

    ReplyDelete
  7. Ilus peenar! Ja milline see veel aastate p2rast olema saab! J6udu ja huvitavaid sorte Su aeda!
    Kaaren

    ReplyDelete