Friday, February 17, 2012

MINU RODODENDRONITE AJALUGU

2008 a
Aastaks 2005 olin jõudnud tiigiääre männid võsast ära puhastada.Mändide ette istutasin rea põõsasmaranaid "Kobold"
Esimese rododendroni ostsin Tartu puukoolist 2009 a. kevadel-Jaapani rododendroni.
2010a sai enamus puukoole läbi käidud ja ostetud uusi sorte.Minu erilisteks lemmikuteks on erinevad rododendronite liigid.
2011 a sain ka lätist paar uut sorti  ja Luua Peep Annuki puukoolist uusi liike juurde.Sai reis Häädemeestele võetud just uute rododendronite liikide pärast.Loodan,et ikka õiged said.
Nii on minu mändide alla istutatud üle 40 rododendroni (44).Kevadel on plaanis Siguldasse laadale minna just uute rododendronite pärast.Lätis on huvitavaid ja ilusaid sorte.Ka sealsed hinnad on madalamad kui meil.
On ka kitsede pärast väikeseid tagasilööke,kuid oma väikesesse metsatukka mahutan veel kuskil 10 uut sorti.Praegu on nad veel väikesed ,aga kui  suureks kasvavad siis vast kitsed neid nii hullusti enam  ei ohusta.
Huviga piilun juba läti sorte ja loen nende sortide kohta infot -külmakindlus ja õitsemine.




2009.a kevad-esimene rododendron
2010 a. kevad
2010.a kevad
NOVA ZEMBLA 2010 a suvel õitsemas
GOLDEN LIGHT Järvselja Pk 2010a õitsemas
RH.LUTEUM-KOLLANE RODODENDRON Luua P.Annuki PK 2011a

RH POUKHAENSE MUCRONULATUM-TERAVALEHINE RODODENDRON Läti Baltezers P
JUANITA Läti Kevadlaat 2011 a

6 comments:

  1. Rodod on minu jaoks ilusad teiste aedades. Endale ma neid ei taha. Poleks neile sobivat happelist kohta ka pakkuda.

    ReplyDelete
  2. Täitsa ilus on neid jah teise aias vaadata. Ja mändide vahel on nad ju päris kodus.

    ReplyDelete
  3. Mul on ka väga lubjarikas muld, aga rododest ma loobuda ei tahtnud.Tegin korraliku põhja, panin turbamulda ja ostsin ka (Lätist)omale 5 rodot. Nüüd kevadel ootan huviga mis välja kukkus.Küll ma panen pildid üles kui kidagi ilusat tuleb!Põnev oodata!

    ReplyDelete
  4. V2ga ilus, et sul juba nii suur kollektsioon rodosid on - 40 ei ole just v2he:) Meil on rodokollektsioone v2he, kuna need on n6udlikud ja kallid taimed, ja iga rodokasvataja teeb tulevaste p6lvede jaoks vajalikku avastajat88d.
    Minu aeda saavad samuti tulla ainult leplikumad taimed, kuid ehk aastate p2rast vaatan Su suu-uurte rodop66saste pilte ja hakkan samuti turbapeenra nimel tegutsema.
    Su m2nnimetsaaed on nii ilus ja ma naudin alati aedniku tehtud t88d.
    Kaaren

    ReplyDelete
  5. Kuidas mulle meeldivad metsaäärsed kodud...sobitada oma aiataimed mändidega ja veel sinna rodod. Super! Väga ilus!
    Üldse mulle tundub, et AnneAed on väga ilusa planeeringuga.
    Jõudu edspidiseks!

    ReplyDelete
  6. Minu pinnas ei sobi rododele, kuigi ma kasvatasin heitlehiseid päris kaua aega. Neist kõige ilusam oli ehk schlippenbachi rodo.
    Pisikese turbapeenra tegin mõeldes sõnajalgadele, kes on mu absoluutsed lemmikud, seal leidsid minu silmis armu vaid 2 kääbusrodo.
    Rodod on ilusad, eriti kui neid on sobivas kohas väga palju suurte gruppidena, kuid minu aias tunduksid nad ilmselt oma ülisuurte õitega ilmselt kuidagi kunstlikud. Võibolla on mul mingi eriline kiiks, aga ma pean ka täidisõielisi pojenge enda jaoks liiga pealetükkivateks. Aga teiste aias hästi paigutatuna pole mul nende vastu küll midagi.

    ReplyDelete