Wednesday, February 18, 2015

VIINAMARJA PISTOKSAD

Eilne ja tänane päev on nagu öö ja päev.Eilsest päikesepaistelisest ilmast on tänaseks saanud korraliku siiani märja lumesajuga ilm.Temp.+1.2C
Siiani olid mul veel sügisel võetud viinamarjapistikud mulda panemata.Need tuleb varakult panna,et sügisel maha istutada.Võtsin mõned enda omadelt ja sain ka paar sorti naabrinaiselt.Kui ikka juurduvad,siis Tea ja Kerttu teile panin ka mõned.Enda omadest panin- KUZMINSKI SINII,SUKRIBE ja JUBILEI NOVGURODA.
 Don Muscat -selle pistoksa sain naabrinaiselt ja tahan panna oma uude kasvuhoonesse.Ei ole küll kindel kuidas pistoks sel sordil juurdub,aga proovin
Teine sort oli tal nimetu ja väga varane õrnroosade marjadega.Väga vara valmisid ka avamaal ja marjad ilma seemneteta.Mari väheldane aga korralikus kobaras.Ei ole küll kindel kas sama sort,mida ma ise eelmisel kevadel ostsin,aga marja kirjeldus sobib täielikult järgneva sordiga.
SOMERSET SEEDLESS -selle ostsin ja istutasin endale eelmine aasta,kuid pistoksa ei saanud veel võtta.

Mina paljundan nii ise viinamarja.

1.Sügisese tagasilõikuse ajal võtan ilusad tugevad vähemalt 3 pungaga oksad
2.Panen niiske sambla sisse keldrisse kevadet ootama ja nimi peale!

3.Jaanuaris-veebruaris panen mulda.
4.Kilekott pähe ja sooja kohta,seniks kuni on pungad paisunud ja näitavad kasvu.Siis viin jahedasse ja valgesse ruumi.

5 comments:

  1. :) Väga tore, et oma toimetamisprotsessi täpselt kirjeldad ja piltidega illlustreerid! Nii saab julgust ehk isegi kunagi selliseid toimetusi proovida!

    ReplyDelete
  2. ai ma paneks ka viinamarju veel ja veel aga kuhu ? :(

    ReplyDelete
  3. Oleks mul teine kasvuhoone veel, siis kasvataks ka viinamarju ...

    ReplyDelete
  4. Niimoodi saab paljundada ka põõsaid. Minu häda on see, et puudub jahe ruum, kuhu juurduma hakkavad pistoksad pärast elumärgi ilmutamist panna.
    Seepärast teen kõik sellised asjad suvel.

    ReplyDelete
  5. Nii Armas, Aitäh!!! :)

    ReplyDelete