Saturday, May 4, 2019

MALTA 4 OSA

27 aprill olime kohapeal St.Juliansis,kuna algas SAS streik ja polnud midagi kindlat.Lõunaks selgus,et streik puudutab ka meie lendu Valletta-Stockholm,kuid puutumata oli Stockholm-Tallinn.Tütrel 3 tundi närvilist kõneaega ja uued esimesed tagasilennupiletid said ostetud Lufthansale läbi Frankfurdi.Meie veetsime lastega kenasti aega basseini ääres,kes mängis mandariinipalli ja kes peesitas kaldal.Pealelõunat käisime linnas promenaadil jalutamas,koju suveniire ja kommi ostmas ja söömas ja loomulikult ka merikarpe otsimas,aga tormiga uusi enam kaldale ei olnud tulnud.
Pean tänama SASi streigi eest kuna saime 1.5 reisipäeva lisaks.

Basseinis mandariiniralli,viljad kukkusid naaberpuult otse basseini ja lastel lõbu laialt
28.aprill

Läksime Hop-on-Hop-off bussiga lõunatuurile.Alustasime Vallettast ja saime läbi sõita ka Marsaxloxxist,Pretty Bay ja Blue GrottoMaha kusagil ei läinud,nautisime vaateid bussi ülakorruselt.
Marsaxlokk- oma värvikirevate luzzu-paatidega,kõigil ees maagilised silmad.Suur silm kaitseb kõige halva eest.
Blue Grotto
Veel mõningaid vaateid
29 aprill pool päeva basseini ääres ja siis õhtusele lennule.

Üldiseslt Maltast mis eriti silma jäi ja mis meeldis-ei meeldi!
Maltal on vasakpoolne liiklus ja andis harjuda kummale poole enne vaadata kui üle tee lähed.Teed kitsad ka väga närviline liiklus,kõik annavad signaali.Teed kas järsult mäest all või üles,parkimine teedel lausa 45 kraadise nurga all-mina seal ei julgeks autorooli istuda!Autode numbrid ka tagurpidi-tähed ees nr.järgi!Liikumiseks kasutasime peamiselt taksot,kuid paar korda ka bussi,mis oli ülerahvastatud.
Meie privaattakso koos giid-bussijuhiga
Malta on üks katoliiklikumaid riike Euroopas ja seda oli näha ka.Palju kirikuid nii vanu kui uusi ja pühapilt pea igal maja ja korteril,küll väiksem,küll suurem.
Paar minu silmale erilisemat pühakuju kohta-rannas ja tualeti ukse juures(ei tea mida seal küll kaitseb)
Rannas
tualeti ukse taga
Meduuse palju ja randades hoiatavad sildid nende mürgisemate eest koos piltidega.Ühe sellise leidsime rannalt
Toit-jook
Toit Itaaliapärane-pastad pitsad,kuid ka kala ja mereannid.Rahvustoit jäneseraguu,ise küll ei söönud aga oli koos väikeste kontidega.Mina proovisin jäneselihaga lasanjet ja oli hea.
Proovisin ka nende kuulsat karastusjooki Kinnie-mulle ei maitsenud,nagu ilma kraadita ja magus Jäägermeister.Aga ingveri limonaad oli väga hea.
Taimestik.
Ülekaalus alpitaimestik,suureviljaline viigikaktuse -suured alad-tegime nalja,kui võpsikusse lähed,siis tuled välja nagu siil!
lavendliväljad,jänesekapsas,palmid oliivipuud põhiliselt.
Meil näeb neid pottides
Minu lemmikuks leid Melliehast,mägedes imepisikesed sibuliirised-poole väiksemad kui meil aias,neid kulus kohati sinetas
Rõdud ja värvilised aknad-need olid minu suured lemmikud.Tundus,et neid vanu hoiti,nägin kui maja lammutades oli esisein rõdudega toestatud ja seisis üksi vapralt keset ehitusplatsi.
Kõik värvid olid esindatud!Tegid muidu luitunud värvi ja kohati lagunevad liivakivist majad erksaks.
Vanema liivakivist maja seinas võis näha merikarpe

vana ja uus kõrvuti
värvidega ei koonerdata

Aga millist jäätist soovida-ehk Facebooki!!! oli ligi 20 sordi seas.Mina jäin oma pitaatsia jäätisele kindlaks.Sven proovis,olevat keemia maitsega olnud.
värv helesinine!
töötavad taksofonid

Lõpetuseks.
Käidud-nähtud see elu suurel kivil!
Meeldis Gozo saar,Mdina ja Valletta vanalinn,olid puhtad ja korras.Malta põhisaarel kas tormijärgselt või muidu maas palju prahti ja koera s....,vaata et peale ei astu.
Meeldisid väga ka need kiviaiad,mille vahel kasvatati köögivilju.
Saime tunda tormi,mis iiliti oli  nii tugev et hingata lausa raske ja päikest, merelaineid ja imelist loodust,ilusaid merekarpe korjata ja muidugi paar ilusat kivi on mul nüüd Maltalt kivilas juures.
LÕPP.

1. Need rõdud ja uksed on tõesti võrratud ja sinu reisijutt ka väga tore ja põhjalik. Aitäh toreda lugemise ja kaunite vaadete eest.

2. Nii hea on rännata diivanil.