Saturday, January 15, 2011

OLEN ŠOKEERITUD

Hommik päikseline -8 kraadi.Joon kohvi ja imetlen metskitsi köögiaknast.
Võtsin fotaaparaadi ja läksin väikesele jalutukäigule.Jõudsin tiigi äärde ja minu rododendorite lumest väljaulatuvad oksad  olid  kitsed ära söönud ja enamus õiepungi ka.Olin šokeeritud.Eelmine nädalavahetus oli kõik korras.Mul kuuseoksad peal ja turvalindid ümber,aga eks see sula oli lumele kooriku tekitanud ja kandis osaliselt peal.Nad olid isegi püüdnud sõraga lund ära kraapida.Olukord on masendav.
Panin uued turvalindid ja pean plaani, mida lume sulades ette võtta,et  lume all olevad oksad  rohkem kahjustada ei saaks.Õnneks on paks lumi ja mul taimed väikesed,midagi on alles ka.
Ise veel plaanisin kevadel rododendoreid juurde muretseda.Eks peab mõtlema selle üle.Kitsed on nii julgeks läinud ,et on magamisasemed kohe söötmiskoha juurde teinud.Ennem olid eemal metsas künka otsas.Tuju on täitsa rikutud.
SIIN MINU PAHARETID
Söötmiskohal söömas
Toidulaud on mitmekesine--kapsalehed,haavaoksad,nisu, kaer
Magamisasemed söötmiskoha lähedal ,neid on 7 kohta
Rododendorid turvalintidega ümbritsetud
Visiitkaartki rodode vahele jäetud

5 comments:

  1. Loomapidamise kulud ja tulud.
    Meil pesitsevad ka maja lähedal kuuseheki varjus, pesaaugud seal ja puha

    ReplyDelete
  2. Oleme kogenud, et lindid kitsi ega jäneseid ei pea. Aitab võrk.

    ReplyDelete
  3. Mõtlesin,et osta 2 m kõrgune varjutuskangas ja see lintide asemel ümber puude tõmmata, kui lumi madalamaks sulab.Oleks nagu aed.Tõmmata hästi tugevalt trimmi.Päikesepoole 2,5 m ja ei oleks vaja eraldi igihaljaid varjutadae ka.Mida arvate TARGEMAD?

    ReplyDelete
  4. Pole vist paha mõte, aga et ta ära ei veniks, peaks ülemisse serva ikka vist traadi sisse ajama. Välja tuleks mõelda ka väravakoha lahendus, sest kitsed võivad ka suvel palju kurja teha

    ReplyDelete
  5. Ma ise mõtlesin küll ainult talvist varianti.Suvel ei ole kitsedega jama olnud.Ei taha isegi suveni jätta.Kui varjutamist ei vaja enam siis eest ära, Kui ikka õitsema hakkavad siis on kole.Sellepärast ma ka aiamõtet ei plaani.Ilus on kui on rodod ilma piirdeta mändida vahel.Kui ei õnnestu siis looduslik valik......

    ReplyDelete