Friday, July 31, 2015

MINU AED

Juba kolmas päev järjest sajab ja täna kohe õige hullusti.Oleme täna saanud kahel korral lausa paduvihma.Jahe.Juulikuu lõpp,aga tundub,nagu oleks juba september.
Aed ootab niitmist ja rohimist,aga ilma pole ja sellise ilmaga aeda ei kisu.
Natuke vihmase ilma heietusi aiast.
Minu moto -Aiaga leiad päikese,nii vihmas kui tuules! Minuga see lause toimib.
Oi kuidas mulle meeldis Futu sõnastuses aiasünonüümid.Igaüks võib siit leida oma-
Aed võib olla misiganes...näiteks puhas kunst, kuid võib olla ka protsess, areng, katsepolügon, kus pidevalt midagi muutub ja toimub. Aed võib olla hobitanner, elukeskkond, sobiv raam majale, hobi, elatusallikas jne. Aedu on nii erinevaid. (Futu)
Minu aed on minu arvates kui hobitanner,täis erinevaid "kiikse"Ja natuke ka taimejahipolügon,kuhu pean ära mahutama ikka uued  ja uued sordid.Minu aed koosneb erinevatel aegadel õitsevatest taimegruppidest.Kõige esimesena  roosid,siis iirised ja edasi kõik muu,hõik minu lemmikud koos!
Aed on minu privaatstoon ja mitte kunagi ei saa ta avalikuks aiaks ega leia pilte minu aiast ajakirjade klantslehtedel. Kuid minu aeda on  alati oodatud sõbrad,siia kuuluvad kindlasti kõik aalujad,tuttavad.,sugulased.Võõrastele jääb ta suletud.
Aias käib mul ikka üks taimejaht,enamasti on see jaht iiristele.Vaja kõik erilised ja erilisemast erilisemad oma aeda ka saada.Nii ikka igal aastal juba aastaid olen kusagilt uusi juurde tellinud.Sel aastal 2 väiksemat tellimist.
Cayeyxist IB ja mõned TB ka sekka.Ihaldan nüüd rohmem Dykesi medali omanikke.Sel aastal tellisin "Queen,s Circle" (DM 2007).Mul neid medaliomanikke ikka on,kuid paar talve tagasi kaotasin oma Slovakkiast tellitud "Drama Queen"i ja ei ole leidnud kuskilt tellimisnimekirjast uut.Ehk õnnestub kunagi.
Sel aastal tellisin ka endale Jaapani iirise õit meenutava Fluffy Pillowsi (2008a Schreiner).Leidsin tellitavate nimrkirjast ja olgu siis ka ta minu aias!Paar aastat olen tellinud Zakiselt ja tema aretised on kohe väga ilusad,sel aastal veel tulemata,aga tellisin 4 tema uuemat sorti.
Nii see taimejaht mul käib,ikka kuskil näed mida ka endale ihaldad,siis mõtlen,kuidas ühte-kahte tellida ja tekibki pikem nimekiri -haigus,mis haigus!Õnneks see rohkem iiristega.Nii ta on ja vist ka jääb!

2 comments:

  1. SUl see kirjutamine käbedam, kui mul lugemine. Mõtlesin, et panen siia nüüd ühe kommentaari üle hulgama aja.

    Alustame siis ilmast. Laste sõnul meil kodus sisuliselt sadanud pole. Tõin vihma Tartust nüüd õhtupoolikul endaga kaasa ja ikka paraja sahmaka. Nüüd sirab ja sillerdab kõik päikeses. Las natuke kuivab, ehk saab õhtul ikka aeda rohima ka.

    Aga sellega nõustun ma 100%, et aiad on erinevad. Kellele milleks. Peamiselt ikka iseendale. Silmailuks, lõõgastuskohaks, enese väljaelamiseks, loometööks,.... Aga ilmselt peamine on see, et meie aiad on meie kodud. Ja oma koju ei lase me ju keegi igaüht tänavalt. Miks peaks siis ka aeda?

    Oeh, selline pikem mõttekäik. Tagantjärgi kommentaariks vaid see, et kurb, et ei saanud eiega ühineda,tundub, et teil oli äärmiselt tore reis :)

    ReplyDelete
  2. Aed on ikka iseendale ja sinna mahub ilmselt kogu Futu loetelu ära, vähemalt meiesugustel kiiksuga tädidel :D ja tegelikult kui mõelda, siis isegi vihmas aed ja umbrohus aed ja muret tegev aed - kuskilt servast paistab ikka see rõõm ja õnnetunne välja. No kui vihm läbi, lähed päästad ja oled õnnelik, saab umbrohi minema jälle tegija tunne sees. Mis me räägime siis uutest taimedest ja istutamistest ja rajamistest, siis õnn ja rõõm ju lausa pulbitsevad ja ajavad naeru pugistama. Järgmine aasta pean mina Su iiriseid nägema ja nüüd on tee selge ka :)

    ReplyDelete